Co je potřeba

  • 4 brambory
  • 3 – 4 vajíčka¨
  • 1 mrkev
  • 1–2 kyselé okurky
  • 2 lžíce zakysané smetany
  • sůl, pepř
1

Brambory uvaříme ve slupce. Pro rodinu je dostatečné množství čtyři středně velké brambory. Připravíme si zároveň tři až čtyři vajíčka vařená natvrdo, oloupeme a umyjeme mrkev, připravíme si asi dvě kyselé malé okurky a zakysanou smetanu.

2

Vařené brambory ve slupce oloupeme a nastrouháme na hrubém struhadle. Také oloupeme vajíčka, které jsme si připravili a uvařili natvrdo. Vajíčka nastrouháme také na hrubém struhadle. Vše jde snadno a rychle, strouhání nevyžaduje žádnou námahu. A jako poslední strouhání, je strouhání mrkve. Očištěnou syrovou mrkvičku strouháme nyní pro změnu na jemném struhadle (hrubě nastrouhaná mrkev v syrovém stavu by byla tvrdá, špatně by se jedla, pomazánka musí být jemná).

3

Kyselé okurky (nakládané v kyselém nálevu) dodají bramborovo-vajíčkové pomazánce pikantní chuť. Použijeme dvě menší nebo jednu větší okurku. Nakrájíme na jemno, anebo můžeme také nastrouhat. Pokud jsou okurky měkké a víc vodnaté, lepší bude je nakrájet, aby nepouštěly vodu. Přidáme jednu nebo dvě lžíce zakysané smetany, sůl, pepř a vše dobře promícháme. Mícháme opatrně, abychom neměli pomazánkovou směs jako kaši.

4

Pomazánka je dobrá na jakékoliv pečivo, anebo na opečené večky. Bramborovo-vajíčkovou pomazánku lze úspěšně použít jako základ na chlebíčky. Pro ty, kteří neholdují majonézovým pomazánkám, je tahle pomazánka výbornou variantou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.88889
Average: 4.9 (9 votes)