Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bramborovo-vajíčkovou pomazánku | recept

Bramborovo-vajíčková pomazánka | recept. Pomazánka, ve které základ tvoří brambory a vajíčka, navodí důvěru zdravého jídla. Tuto pomazánku si doma můžete vyrobit, kdykoliv vás napadne, nemusíte přemýšlet nad ingrediencemi, které by vám chyběly. Vše máte doma po ruce. Následně zjistíte, jak je pomazánka i jednoduchá a brzy hotová. Když ji ochutnáte, budete s výsledkem spokojeni.

Co je potřeba

  • 4 brambory
  • 3 – 4 vajíčka¨
  • 1 mrkev
  • 1–2 kyselé okurky
  • 2 lžíce zakysané smetany
  • sůl, pepř
1

Brambory uvaříme ve slupce. Pro rodinu je dostatečné množství čtyři středně velké brambory. Připravíme si zároveň tři až čtyři vajíčka vařená natvrdo, oloupeme a umyjeme mrkev, připravíme si asi dvě kyselé malé okurky a zakysanou smetanu.

2

Vařené brambory ve slupce oloupeme a nastrouháme na hrubém struhadle. Také oloupeme vajíčka, které jsme si připravili a uvařili natvrdo. Vajíčka nastrouháme také na hrubém struhadle. Vše jde snadno a rychle, strouhání nevyžaduje žádnou námahu. A jako poslední strouhání, je strouhání mrkve. Očištěnou syrovou mrkvičku strouháme nyní pro změnu na jemném struhadle (hrubě nastrouhaná mrkev v syrovém stavu by byla tvrdá, špatně by se jedla, pomazánka musí být jemná).

3

Kyselé okurky (nakládané v kyselém nálevu) dodají bramborovo-vajíčkové pomazánce pikantní chuť. Použijeme dvě menší nebo jednu větší okurku. Nakrájíme na jemno, anebo můžeme také nastrouhat. Pokud jsou okurky měkké a víc vodnaté, lepší bude je nakrájet, aby nepouštěly vodu. Přidáme jednu nebo dvě lžíce zakysané smetany, sůl, pepř a vše dobře promícháme. Mícháme opatrně, abychom neměli pomazánkovou směs jako kaši.

4

Pomazánka je dobrá na jakékoliv pečivo, anebo na opečené večky. Bramborovo-vajíčkovou pomazánku lze úspěšně použít jako základ na chlebíčky. Pro ty, kteří neholdují majonézovým pomazánkám, je tahle pomazánka výbornou variantou.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct plněnou sekanou | recept
Plněná sekaná | recept. Pokrmy z mletého masa jsou oblíbené především pro svoji nenáročnost a rychlost přípravy. Mleté maso si nechte umlít raději u ř…