Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat datlové pyré, zdravou náhradu cukru | recept

Že rafinovaný cukr není zrovna ideální sladidlo si uvědomuje snad každý z nás. Ale touha po sladkém je často silnější. Dnes vám přináším návod, jak si jednoduše a levně připravit zdravou náhradu cukru, a to i do zásoby! Datle samotné jsou nejlepší náhražkou sladkostí. Datlový cukr je produkt přirozené krystalizace sacharidů v datlích. Je výbornou náhradou bílého rafinovaného cukru, třtinového cukru a dalších druhů cukru. Můžeme jej přidávat k zelenině či ovocným salátům. Datle jsou dále bohaté na draslík, vitamíny A, B, niacin, měď a železo. Jsou ideálním zdrojem doplnění energie a důležitých minerálů. Jak si tedy můžeme připravit tohle chutné a zdravé sladidlo?

Co je potřeba

2 hrnky sušených vypeckovaných datlí
2 hrnky vroucí vody

1

Postup:
Datle vložte do vroucí vody a nechte 5 minut stát. Poté vše rozmixujte na jemnou pastu. Pokud uslyšíte nějaké pecky, které mohly v datlích zůstat, pyré přeceďte. Vložte do zavařovací sklenice či jiné těsnící nádoby a uložte v lednici. Takto připravené pyré vydrží až 3 týdny.

Pokud nechcete použít horkou vodu, můžete datle na několik hodin namočit do vody studené a ve stejné vodě rozmixovat.

2

Použití:
Je mnoho možností, jak datlové pyré využít. Například jako náhradu cukru do moučníků, salátových zálivek, omáček, müsli, smoothie, palačinek. Prostě kamkoli vás napadne.

Nyní můžete mlsat zdravě a bez výčitek. Dobrou sladkou chuť.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit tapiokový pudink | recept
Tapiokový pudink | recept. Ještě jste neslyšeli o tapioce? Jedná se o škrob, jenž se získává z kořene manioku. V kuchyni tapioku využijete pro zahuště…