Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat domácí celerovo-mrkvovou pomazánku | recept

Celerovo-mrkvová pomazánka | recept. Kombinace strouhaného celeru a mrkve navodí důvěru zdravého jídla. Když jde o pomazánku, musí se tyto ingredience něčím spojit. K této jemně strouhané zelenině přidáme nějaký termizovaný sýr nebo trochu rostlinného másla a rychlá, chutná a zejména zdravá pomazánka je připravena ke konzumaci ihned. Můžeme ji použít také jako základ ke chlebíčkům. Tuto celerovo-mrkvovou pomazánku uvítají všichni ti, kteří dávají přednost pomazánkám zeleninovým před majonézovými s uzeninou.

Co je potřeba

  • celer (půlka středně velkého)
  • mrkev 2 ks
  • termizovaný sýr (kysaná smetana)
  • sůl, pepř
  • citron
1

Připravíme si čerstvou zeleninu (tím myslíme, aby nebyla uvadlá, špatně by se strouhala) – mrkev a celer, očistíme ji oškrábáním nebo okrájením a umyjeme. Čistou zeleninu nastrouháme na jemném struhadle. Nejdřív strouháme mrkev, celer až jako poslední, ten má tendenci rychle hnědnout.

2

Se strouháním celeru si pospíšíme, aby nezměnil barvu. Společně s mrkví jej dáme do misky, kde ingredience smícháme. Jemně nastrouhanou zeleninu spojíme s termizovaným sýrem, kysanou smetanou nebo lžící rostlinného másla, jako je Rama a podobně. Tady se dá snadno improvizovat, řekněme, co najdete v lednici. Celerovo-mrkvovou pomazánku dochutíme podle vlastní představy – sůl, pepř, můžeme zakapat citronem. Vše dobře promícháme a pomazánka je hotová.

3

Jak jsem již zmínila, celerovo-mrkvová pomazánka může sloužit také jako základ na chlebíčky, ale stejně tak dobře chutná na čerstvém pečivu. S čajem nebo kávou může kompletně tvořit vynikající svačinu nebo večeři. Dobrou chuť!

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na celerovo-mrkvovou pomazánku: autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici