Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat jablečno-dýňové pyré | napodobenina pyré z meruněk

Jak udělat jablečno-dýňové pyré | napodobenina pyré z meruněk. Ovocná kaše – pyré z jablek a dýně dobře chutná i jen tak. Když ho ale vylepšíte šťávou z rakytníku a meruňkovým sirupem, tak nikdo nepozná, že je to (mnohdy nenáviděná) dýně. Sirup nemusíte kupovat, stačí přidat místo něj rozmixovaný meruňkový kompot z vlastních zásob. Pyré je vhodné do ovocných pohárů, zákusků nebo jako přesnídávka.

Co je potřeba

  • 800 g jablek
  • 1800 g dýně
  • 2/3 hrnku krupicového cukru
  • lžička kyseliny citronové
  • sirup z meruňkového džemu (lze vynechat)
  • rakytníková šťáva podle chuti
1

Jablka a dýni nakrájejte na velké kostky a upečte v troubě při 220 °c zhruba 40 minut.

2

Upečenou hmotu propasírujte sítem, přidejte cukr a kyselinu citronovou nebo šťávu z citronu.

3

Můžete přidat trochu meruňkového sirupu, ale určitě nezapomeňte na šťávu z rakytníku. Rakytník dodá pyré efektní oranžovou barvu a pikantní chuť. Nikdo neuhádne, že toto meruňkové pyré je z dýně.

4

Hotové pyré rozdělte do sklenic, pevně uzavřete víčky a sterilujte 20 minut při 80 °C.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit dýňové pyré | recept
Dýňové pyré | recept. Dýně se dá uskladnit v celku, zamrazit nebo také zavařit. Skvělou volbou je zavařené dýňové pyré, které využijete pro přípravu m…
Jak zpracovat brusinky | recepty
Jak zpracovat brusinky | recepty. Dnes se s vámi podělím o recepty na zpracování brusinek. Všechny recepty jsou mnohokrát odzkoušené a snadné. Brusink…