Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat květákové placičky v troubě | recept

Tři recepty pro různé diety. Květákové placičky sice patří mezi zeleninová jídla, ale při klasické úpravě, to je smažením na pánvi s tukem, nabývají na energetické hodnotě. Jsou situace, kdy musíme složení a způsob přípravy jídel podřizovat dietnímu režimu. Přinášíme několik tipů zejména pro dietáře: diabetiky, celiaky a lidi se zažívacími potížemi. Recept na květákové placičky pečené v troubě na tři způsoby.

Co je potřeba

Suroviny uvedení v jednotlivých receptech
Pečící trouba

1

I když je košťálová zelenina obecně poměrně dost nadýmavá, u květáku to tak neplatí. Je rovněž dobře stravitelný, proto bývá konzumace květáku doporučována při nemocech zažívacího ústrojí. Nízká energetická hodnota květák přímo předurčuje pro diety odlehčovací, redukční a diabetické. Jsou-li spojovány bezlepkovými přísadami, můžeme květákové placičky v troubě připravovat i při celiakii.

2

Květákové placičky v troubě připravujeme tehdy, jestliže potřebujeme snížit množství použitého tuku nebo chceme použít jiné suroviny, kterým prospívá spíše pečení v troubě než smažení na pánvi. Květákové placičky pečeme při vyšší teplotě v dobře vyhřáté troubě, a to na mírně pomazaném pečícím plechu, pečícím papíře nebo v silikonových formách

3

Bezlepkové květákové placičky v troubě. Uvařený květák rozmačkáme, nastrouháme, nasekáme nebo jinak rozmělníme. Přidáme jedno celé vejce, pět lžic bezlepkové mouky nebo kukuřičné strouhánky, 50 až 100 gramů strouhaného sýra typu eidam nebo čedar, stroužek rozetřeného česneku a trochu majoránky. Na plech položíme pečicí papír, potřeme jej olejem. Na papír klademe hromádky těsta, rozetřeme do placiček a pečeme při 180 stupních, až ztuhnou a jsou narůžovělé barvy.

4

Květákové placičky v troubě pro diabetiky. Napůl uvařený menší květák rozsekáme, vmícháme do něj jedno celé vejce a strouhánku z jednoho rohlíku. Mírně přisolíme a okořeníme muškátovým květem nebo ořechem. Plech vyložíme pečicím papírem, na něj klademe naběračkou hromádky těsta, rozetřeme a upečeme v troubě vyhřáté na 180 °C. Toto množství by měl diabetik sníst ve dvou jídlech, druhou dávku uchováme v uzavřené nádobě, aby neosychala.

5

Květákové placičky v troubě při zažívacích potížích. Uvařený květák a dvě mrkve rozemeleme na masovém strojku. Přidáme pět lžic polohrubé mouky, pět lžic mléka, trochu sekané zelené petrželky nebo sekané mladé celerové nati, trochu soli a sníh ze dvou bílků. Zlehka promícháme a pečeme na vymazaném a vysypaném plechu, pečicím papíře nebo v silikonové formě. Podáváme s vařenými bramborami omaštěnými lístkem másla nebo s bramborovou kaší.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat zapečený květák | recept
Výborný recept: Zapečený květák patří k jídlům, která poskytují kuchařovi poměrně široký prostor pro kreativitu, přičemž výsledek bývá obvykle chutný.…
Jak udělat obalovaný květák | recept
Obalovaný květák je jídlo, kvůli kterému se dost často spěchá domů. Rovněž majitelé restaurací vědí, že obalovaný květák na jídelním lístku je sázka n…