Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat náplně do závinů | recept

Jak udělat náplně do závinů | recept. Když babička v neděli dala na stůl bílý ubrus a na něj vytáhla těsto, které zakrývalo celý stůl, těsto přes které bylo vidět. A pak ho naplnila nastrouhanými jablky, věděli jste, že to co právě ochutnáte bude k nezapomnění – ten nejlepší tažený závin pod sluncem. Poradíme vám, jak také vykouzlit skvělý závin, který sklidí zaručený úspěch.

1

Jablková:

1 1,5 kg jablek

50 100 g strouhanky

100 120 g pískového cukru

mletá skořice

50 100 g hrozinek

Jablka oloupeme, zbavíme jadérek a nakrájíme na tenké plátky nebo nahrubo nastrouháme. Strouhanku nasucho osmahneme. Plát těsta posypeme strouhankou, poklademe na ní jablka a posypeme cukrem, skořicí a hrozinkami.

2

Jablková se sušenými meruňkami:

20 sušených meruněk

1 kg jablek

60 80 g pískového cukru

citrónová šťáva

mletá skořice

½ lžičky koření do perníku

50 g strouhanky

50 g mandlí

Sušené meruňky namočíme do vroucí vody a necháme 15 minut bobtnat. Oloupaná jablka nakrájíme na plátky, smícháme s meruňkami, přidáme cukr, zakapeme šťávou a posypeme skořicí a perníkovým kořením. Plát těsta posypeme strouhankou, smíchanou s mletými mandlemi a poklademe částí jablek a meruněk. Zbylou strouhanku s mandlemi nasypeme na ovoce.

3

Švestková:

1 1,5 kg švestek

50 g strouhanky

100 g mletého máku

asi 100 g pískového cukru

mletá skořice

Švestky vypeckujeme a strouhanku nasucho osmahneme. Plát těsta posypeme strouhankou, mákem, poklademe švestky a posypeme cukrem a skořicí.

4

Hroznová:

1 kg hroznového vína

50 100 g sušenek

100 g pískového cukru

Hroznové víno zbavíme zrníček a sušenky nastrouháme. Plát těsta posypeme sušenkami, poklademe vínem a posypeme cukrem.

5

Třešňová:

1 kg třešní

50 100 g vlašských ořechů

100 g pískového cukru

Třešně vypeckujeme a ořechy nastrouháme. Těsto posypeme ořechy, poklademe třešněmi a posypeme cukrem.

6

Broskvová:

1 kg broskví

50 100 g sušenek

80 100 g pískového cukru

Broskve vypeckujeme a nakrájíme na silnější plátky. Sušenky nastrouháme. Plát těsta posypeme sušenkami, poklademe broskvemi a posypeme cukrem.

Autor: KJersey
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct jablečný závin | recepty
Z těchto tří receptů na jablečný závin si určitě vyberete! Jak je jedlíkům známo, jablečný závin je velmi oblíbený moučník připravovaný především na p…
Jak upéct štrúdl – pokaždé jiný
Říká se, že jablečný závin je česká klasika, ale není tomu tak. Do střední Evropy se dostal tento moučník až s nájezdy Turků. Štrúdl (slovo pochází z…