Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat řezy Rafaelo | recept

Řezy Rafaelo se hodí na všední i sváteční příležitost, skvěle chutnají ke kávičce nebo čaji. Postup přípravy řezů Rafaelo je standardní jako na bábovkové těsto, pouze finále přípravy je obohacené kokosem a jednoduchým přelitím ještě horkého moučníku šlehačkou. Chci předeslat, že výroba domácích řezů Rafaelo není vůbec složitá. Přesto si upřesníme ingredience a postup pro vás, kteří jste je ještě nevyzkoušeli.

Co je potřeba

Příprava těsta: 2 hrnky polohrubé mouky 1 hrnek mléka (asi 2 dcl) 2 vejce 1/2 hrnku másla nebo Hery (cca 250 g) 1/2 hrnku moučkového cukru 1 prášek do pečiva Na posyp potřebujeme: 1 balíček strouhaného kokosu 1/2 hrnku moučkového cukru na polití: 1 kelímek šlehačky 30 % i více

1

Přípravu řezů Rafaelo začneme tím, že utřeme tuk s cukrem nebo ušleháme metličkami, přidáme mouku, celá vejce a mléko. Můžeme použít i olej místo Hery, ten přilijeme ke směsi a dobře vše promícháme. Nejlépe směs ušleháme a to na vyšší stupeň rychlosti.

2

Do našlehaného těsta na Rafaelo vsypeme prášek do pečiva. Prášek do pečiva přimícháváme pozvolna a to z toho důvodu, abychom zachovali maximální perlivost kypřícího prášku. Pokud přidáme prášek společně se všemi ingrediencemi, kde je tekutina, kypřící prášek v tekutině vyšumí a sníží se tak jeho perlivost. Těsto pak nebude dostatečně kypré.

3

Přichystané těsto na řezy Rafaelo vlijeme do pekáčku nebo na hlubší plech, který máme již připravený – tedy vymazaný a vysypaný. Těsto uhladíme do roviny stěrkou a posypeme strouhaným kokosem. Kokos jsme si předem připravili a smíchali s moučkovým cukrem (1 balíček strouhaného kokosu a 1/2 hrnku moučkového cukru).

4

Dáme do rozehřáté trouby a pečeme mírně na 150 až 170°C. Podle vaší trouby si nastavte teplotu. Je důležité, aby pečení bylo mírné, neboť strouhaný kokos rychle při pečení ztmavne. Kokos by měl být upečen jen dozlatova. Doba pečení je 20 až 25 minut. Vyzkoušejte špejlí.

5

Upečený moučník opatrně vyndáme, nebouchneme s plechem (aby se těsto nesrazilo) a ještě horký polijeme jednoduchou technikou "cik cak" tekutou smetanou (šlehačkou). Necháme vychladnout, pak nakrájíme na kostky nebo formičkou vykrojíme různé tvary. Rafaelo je křehké a vláčné. Přeji dobrou chuť.

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na řezy Rafaelo: autorské, Jiřina Nováková

Hodnocení

používám standartní hrnky o obsahu 250 ml na 2 velká vejce a větší plech (cca 42cm x 28 cm), pokud mám vejce menší a nebo chci použít menší plech (cca 40 cm x 22 cm) tak používám šálky o obsahu 200 ml. V receptu je uvedeno u mléka, že to má být asi 2 dcl, v takovém případě bych ale použila menší šálky i na ostatní suroviny včetně tuku (250g co uvádějí v receptu je nějak moc, měla by to být polovina), těsto mám celkem dost řídké, ale výsledek je perfektní. Také místo másla používám obyčejný olej, půl hrnku (šálku) a na posyp krupicový cukr a jemně mletý kokos (je to asi otázka chuti, ale krupicový cukr se mi lépe osvědčil než moučkový, ačkoliv jsem to nečekala), do těsta používám moučkový.

Jiřina Pucerová (neověřeno) | Ne, 04/10/2016 - 18:05

To mě dokáže jen naštvat, když někdo místo vážení surovin používá hrnky, poháry či hrstě. Takto se nikdy nedá uvařit pokrm o stejných daných a očekávaných vlastnostech. Chápu, že autoři nic neví o "SVP" či "master planu" apod., a tak je jeho předpis jen na dvě věci. V nejlepším případě poslouží pouze k inspiraci. Např.: Na plotnu dej do hrnce půl vědra vody, přilož do pece 5 lopatek uhlí a 2 kusy dřeva.
Po delší době vlož do vody 2 díže semen a po ztvrdnutí vše vyhoď.

Další zajímavé články

Banánové muffiny | recept. Muffiny jistě nejsou pro zkušené pekaře ničím novým. Jsou skvělé nejen jako dezert, ale díky svému „balení“ se hodí i jako…