Co je potřeba

Příprava těsta: 2 hrnky polohrubé mouky 1 hrnek mléka (asi 2 dcl) 2 vejce 1/2 hrnku másla nebo Hery (cca 250 g) 1/2 hrnku moučkového cukru 1 prášek do pečiva Na posyp potřebujeme: 1 balíček strouhaného kokosu 1/2 hrnku moučkového cukru na polití: 1 kelímek šlehačky 30 % i více

1

Přípravu řezů Rafaelo začneme tím, že utřeme tuk s cukrem nebo ušleháme metličkami, přidáme mouku, celá vejce a mléko. Můžeme použít i olej místo Hery, ten přilijeme ke směsi a dobře vše promícháme. Nejlépe směs ušleháme a to na vyšší stupeň rychlosti.

2

Do našlehaného těsta na Rafaelo vsypeme prášek do pečiva. Prášek do pečiva přimícháváme pozvolna a to z toho důvodu, abychom zachovali maximální perlivost kypřícího prášku. Pokud přidáme prášek společně se všemi ingrediencemi, kde je tekutina, kypřící prášek v tekutině vyšumí a sníží se tak jeho perlivost. Těsto pak nebude dostatečně kypré.

3

Přichystané těsto na řezy Rafaelo vlijeme do pekáčku nebo na hlubší plech, který máme již připravený – tedy vymazaný a vysypaný. Těsto uhladíme do roviny stěrkou a posypeme strouhaným kokosem. Kokos jsme si předem připravili a smíchali s moučkovým cukrem (1 balíček strouhaného kokosu a 1/2 hrnku moučkového cukru).

4

Dáme do rozehřáté trouby a pečeme mírně na 150 až 170°C. Podle vaší trouby si nastavte teplotu. Je důležité, aby pečení bylo mírné, neboť strouhaný kokos rychle při pečení ztmavne. Kokos by měl být upečen jen dozlatova. Doba pečení je 20 až 25 minut. Vyzkoušejte špejlí.

5

Upečený moučník opatrně vyndáme, nebouchneme s plechem (aby se těsto nesrazilo) a ještě horký polijeme jednoduchou technikou "cik cak" tekutou smetanou (šlehačkou). Necháme vychladnout, pak nakrájíme na kostky nebo formičkou vykrojíme různé tvary. Rafaelo je křehké a vláčné. Přeji dobrou chuť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.857145
Average: 3.9 (7 votes)