Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat rychlou zapékanou pomazánku | recept

Zapékaná pomazánka je pohotovým řešením, když chcete rodině a nebo nečekané návštěvě připravit teplou večeři. Nejedná se o žádnou delikatesu, ale jde opravdu o chutnou a rychlou odpolední přesnídávku nebo večeři. Stačí mít doma pečivo nebo veku, několik ingrediencí, které se v ledničce téměř vždy najdou. A chvilku trpělivosti, než se pečivo s pomazánkou z pomazánkového másla v troubě zapeče. Křupavé, čerstvě připravené večky nebo housky se zapékanou pomazánkou vás mile překvapí. Chlebíčky k čaji nebo kávě budou jedinečné.

Co je potřeba

Tavený sýr
20 dkg anglické slaniny
pažitka
pomazánkové máslo
1 cibule
veka (housky)

1
Zapékanou pomazánku z pomazánkového másla, slaniny, sýru a pažitky začneme tím, že si připravíme všechny ingredience. Nakrájíme veku nebo rozkrojíme housky na polovinu, abychom na rozkrojenou plochu následně namazali pomazánku. Zároveň si zapneme troubu, aby se předehřála, neboť pomazánka bude během 10 minut hotová.
2
Oloupeme, omyjeme a nakrájíme na jemno cibuli. Přidáme tavený sýr, pokud chceme mít pomazánky víc, můžeme použít ještě jeden sýr, nezáleží na tom, jaký. Nastrouháme třeba ementál, nebo tam rozetřeme sýr plísňový, hermelínový a podobně. Každý sýr navíc dodá pomazánce výraznější chuť i přidá na objemu. My jsme použili pomazánkové máslo s pažitkou.
3
Nakrájíme na menší kousky anglickou slaninu. Pokud chceme libovou variantu pomazánky, může to být šunka od kosti (nebo jakákoliv šunka). Vše smícháme dohromady, včetně nakrájené cibulky, podle chuti dosolíme nebo opepříme.
4
Pomazánku namažeme na večky nebo rozkrojené housky a dáme na 7 až 10 minut do předehřáté trouby zapéct na 150 až 180 stupňů (podle vaší trouby, jak to máte vyzkoušené). Večky se zapečenou pomazánkou jsou křehké, křupavé a vlažné chutnají náramně.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na pomazánku z pomazánkového másla: autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct cibulový chléb | recept
Cibulový chléb | recept. Skoro každý již někdy zkoušel upéci domácí chléb. Jiní se na to teprve chystají a v záplavě receptů, které mezi lidmi ko…
Jak upéct klobásové tyčky | recept
Klobásové tyčky | recept. Klobásové tyčky jsou vítaným zpestřením sortimentu slaného domácího pečiva. Nezáleží na druhu klobásy, jakou do těsta p…