Co je potřeba

  • 25–30 dkg salámu
  • kořen křenu (křemík ve skleničce)
  • 2–3 vejce
  • 1 cibule
  • 1 lžíce majonézy
  • malá lžička
  • hořčice sůl
1

Připravíme si všechny ingredience na salámovou pomazánku s křenem – salám podle chuti. Vhodné jsou měkké salámy, jdou jednoduše a rychle nastrouhat. Může to být salám Gothaj nebo jakýkoliv libový salám – kuřecí, lahůdkový, krůtí a podobně. Křen nemusíme nutně mít jako kořen, můžeme si koupit křemík ve skleničce. Ty jsou různého typu, méně i více ostré. Zde se hodí více ostrý, vzhledem k dalším ingrediencím by u mírně ostrého křemíku nebyla chuť křenu příliš znát. Cibule nemusí být velká.

2

Nastrouháme salám na hrubém struhadle a přidáme křen. Pokud máme kořen, kousek křenu oloupeme a omyjeme, strouháme na jemném struhadle! Křen musí být skutečně strouhaný na jemno, hrubá struktura by narušila celou konzistenci pomazánky a kousnutí do hrubé hrudky křenu by nebylo příjemné. Křenu strouhaného nebo křemíku dejte do salámové pomazánky tolik, aby vám to vyhovovalo chuťově. Pokud počítáte i s dětmi, dáme tam raději méně, aby nebyla pomazánka ostrá.

3

Cibuli oloupeme, omyjeme, nakrájíme na jemno na pracovním prkénku a dáme do mikrovlnky na několik vteřin "spařit". Takto upravená cibulka není tak štiplavá. Silice, které obsahuje jsou zjemněné. Přidáme lžíci majolky a lžičku hořčice a vše zamícháme. Osolíme podle chuti, pepřit raději nebudeme, ostrost pomazánky je dostačující.

4

Salámová pomazánka s křenem je připravená k servírování. Pomazánku můžeme podávat s pečivem nebo namažeme na večky. Pokud vás netíží čas, můžete večky opéct na sucho na pánvi a na vlažné večky natřít pomazánku. Dobrá chuť je tak zaručena.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)