Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 100 g červené čočky
  • 100 g pohankové lámanky
  • 1 mrkev
  • 1 cibuli
  • 2 rajčata
  • asi půlku salátové okurky
  • 1 bílou papriku
  • hrst slunečnicových semínek

Na zálivku si přichystejte:

  • 1 lžíci vinného octa
  • 2 lžíce sezamového oleje
  • sůl a pepř
  • 1 lžičku hořčice
1

V prvním kroku si přichystáme pohanku a čočku, obě propereme. Pohanku namočíme na půl hodiny do vlažné vody, přibližně v poměru 1:2. Propláchnutou červenou čočku zalijeme vodou a rovnou přivedeme k varu, po 10 minutách by měla být měkká. Nelekněte se, že varem změní barvu na žlutou. Nabobtnalou pohanku uvaříme doměkka, trvá to asi 5 minut. Obě plodiny následně smícháme a necháme odstát.

2

V dalším kroku si oloupeme cibuli a mrkev a očistíme zbylou zeleninu. Cibuli nasekáme nadrobno. Ostatní zeleninu nakrájíme na podobně velké kostičky. Všechno společně smícháme. Následně si prošleháme ingredience na zálivku a zeleninu s ní přelijeme. Slunečnicová semínka opražíme na sucho na pánvi. Asi dvě třetiny zamícháme do salátu, zbytek si necháme na ozdobu.

3

Nakonec smícháme zeleninový salát s pohankou a červenou čočkou, posypeme zbylými slunečnicovými semínky a podáváme. Přeji dobrou chuť!

Tipy

Pokud si salát berete v misce nebo skleničce do práce, nechte si zálivku zvlášť a použijte ji až těsně před podáváním. Jednak tím zůstane zelenina déle čerstvá a také tím předejdete tomu, aby se vám zálivka ze salátu vylila do kabelky. Zelenina samozřejmě pustí šťávu a tím se zálivka naředí a snáze vyteče.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno