Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat sýrovo-česnekovou pomazánku | recept

Sýrovo-česneková pomazánka | recept. Sýr s česnekem spolu chuťově ladí a když se použijí jako základ na pomazánku, tak to nikdy není marné. Pomazánka je velmi snadná a rychlá na přípravu, dokáže ji každý začátečník. Česnek dodá pomazánce velmi specifickou a výraznou chuť. A pokud chcete občas zařadit česnek do jídelníčku v syrovém stavu, tak právě tato varianta je ta nejsnadnější. Sýrovo-česneková pomazánka může mít mnoho podob vzhledem k použití přídavných ingrediencí. Zkuste pomazánku podle našeho návodu.

Co je potřeba

  • Kostka taveného sýru
  • 200 g sýru na strouhání
  • 1 lžíce másla – margarínu
  • 1 malá lžička plnotučné hořčice
  • 3 až 4 stroužky česneku
  • 2 lžíce pomazánkového másla
1

Připravíme si všechny ingredience na pomazánku. Nic se nemusí vážit, nic odměřovat, všechno je pohotově po ruce. Do misky dáme rozbalenou kostku sýru a vidličkou rozmělníme. Malé kousíčky sýru (záleží na tom, jak je sýr měkký a roztíratelný) vůbec nevadí, někdy sýr nejde rozetřít úplně dohladka. Můžete použít šlehací metlu, ale je škoda špinit další nádobí, protože vše ostatní se jen zamíchá.

2

Nastrouháme tvrdý sýr na jemném struhadle. Kdo dá přednost strouhání na hrubším vzoru, tak to není vůbec na závadu, viditelné kousky sýru tvoří v pomazánce zajímavou konzistenci. Přidáme lžíci změklého másla (může to být i Hera, Zlatá Haná a podobně), aby se s pomazánkou dobře spojilo, lžičku plnotučné hořčice a 2 lžíce pomazánkového másla nebo kysané smetany.

3

Oloupeme, umyjeme a utřeme česnek (česnek můžeme i nastrouhat na jemném struhadle), přidáme do pomazánky a vše důkladně promícháme. Podle chuti osolíme. Někdy dosolovat vůbec nemusíme, záleží na tom, jak je sýr slaný.

4

Hotovou pomazánku konzumujeme s jakýmkoliv pečivem, můžeme ji použít na chlebíčky nebo jednohubky. Pokud máte připravené vyloupané vlašské ořechy, přidejte je jako bonus a ozdobte tím chlebíčky i jednohubky. S ořechy chutná sýrovo-česneková pomazánka výtečně.

Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na česnekovo-sýrovou pomazánku: autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení
veronika lonková (neověřeno) | Čt, 11/20/2014 - 16:25

Česnekovo-sýrová pomazánka : tvrdý sýr nastrouhat na jemno, majonézu smíchat 1:1 s bílým jogurtem,osolit, přidat špetku pepře čerstvě umletého a prolisovaný česnek, pár kapek worchestrové omáčky Vše smíchat a natírat na rozpečené krajíčky chleba nebo veky.(300 g sýr eidam, nebo gouda, 150 g majonéza, 150 g bílý jogurt, 5 stroužků česneku, sůl a pepř, worchestr.

Další zajímavé články