Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat velikonoční věnec z přírodních materiálů

Velikonoce se kvapem blíží a tak dávám inspiraci na levnou dekoraci na stůl nebo dveře. Věnec vytvoříme z materiálů, které si nasbíráme při procházce v přírodě. Teď na jaře je všude plno prázdných šnečích ulit, opadávají jehnědy z lísek a olší, v lese najdeme různá peříčka a na zahrádkách se prořezávají okrasné keře, jejichž větvičky také použijeme. A vaječné skořápky si nastřádáme doma.

Co je potřeba

  • polystyrénový nebo slaměný věnec
  • vyfouknutá vajíčka nebo skořápky
  • peříčka
  • šnečí ulity
  • větvičky (olše, líska, jíva,břečťan, barvínek, buxus)
  • tavná pistole
1

Slaměný nebo polystyrénový věnec můžeme obalit aranžérskou páskou nebo krepovým papírem. Komu se nechce, nemusí. Věnec bude přírodní a prosvítající sláma vypadá také hezky. Zručnější si mohou věnec sami vytvořit z březového proutí nebo sena. Na věnec tavnou pistolí lepíme vyfouknutá vajíčka. Pozor na prsty, lepidlo je horké!

2

Skořápky lepíme podle vlastní fantazie. Můžeme vytvořit klasický věnec s prázdným středem, nebo věnec plný, připomínající hnízdo. S tavnou lepicí pistolí se pracuje velmi dobře a vše dobře drží. Dáváme málo lepidla, na jeden věnec stačí necelá 1 tyčka lepidla. Po nalepení vajec začneme zdobit. Snažíme se, abychom zakryly dírky po vyfouknutí. Z větviček olší vezmeme jen špičky a vyplníme mezery mezi vejci. Doplníme jehnědami. Je dobré mít při ruce kousek větvičky a přidržovat lepené větvičkou. Zabráníte popálení prstů.

3

Prázdné šnečí ulity jsou po zimě bílé, ale nevadí. Vezmeme je domů, důkladně umyjeme a necháme uschnout. Po usušení si natřeme ruce nějakým mastným krémem nebo olejem a ulity pěkně v rukou promneme. Krásně se zdůrazní jejich kresba. Jdou také obarvit v cibulových slupkách, podobně jako kraslice. Komu se nelíbí přírodní dekorace a má rád barvy, ať si je klidně nastříká barvou ve spreji. Takže ulity jsou připravené a jednu po druhé umístíme na věnec.

4

Teď jsou na řadě peříčka. Na procházce třeba v lese se dá najít všelicos. Třeba máte souseda, který chová slepice nebo okrasné ptactvo a peříčka vám věnuje. Pokud procházky nejsou vaše hobby a bydlíte ve městě, peříčka se dají koupit v Hobby marketech nebo obchodech s výtvarnými potřebami. Peříčka lepíme všude do mezer tak, aby neprosvítal podklad. Nakonec dozdobíme břečťanem, buxusem nebo jinou stálezelenou rostlinou. Větvičky kroucené vrby nebo lísky jsou také velmi efektní. Přizdobíme mašlí a máme hotovo.

5

Věnce ze skořápek jsou jednoduché a lze je vytvářet v mnoha variantách. Nemusí být ani z celých skořápek. Můžeme ho udělat z půlek a do nich na vatičku nasít řeřichu. Nebo do skořápek dáme kousek aranžovací hmoty a píchneme sněženky, fialky nebo petrklíče.

Mezery mezi vajíčky můžeme vyplnit také mechem. Pak už nemusíme používat tavnou pistoli, do mechu se přízdoby krásně zapichují.

Pozor na popálení lepidlem. Mám odzkoušeno - velmi to bolí :D

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si udělat velikonoční dekorace
Jak vyrobit vajíčko z nití
Výroba (nejen) velikonočního vajíčka z nití je velmi jednoduchá. Zvládnou ji i menší děti, samozřejmě za asistence rodičů. I když výsledná dekorace pů…