Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ugrilovat kotlety s rozmarýnem

Léto je v plném proudu a tak mnoho z nás dává přednost rychlým, jednoduchým jídlům na grilu. Grilovat se dá nejen na zahradě, ale třeba i na balkoně v paneláku. Dnes je v obchodech mnoho druhů grilů, včetně elektrických, které poslouží i v té nejmenší kuchyni. Dnešní recept je na tu nejjednodušší a přesto vynikající marinádu. Vyzkoušejte ji sami a uvidíte.

Co je potřeba

  • 4 kotlety tloušťky asi 2,5 cm
  • 4 stroužky česneku
  • 2 lžíce celého pepře
  • 3 lžíce čerstvého rozmarýnu
  • špetka chilli 
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 3 lžíce oleje
  • volitelně 1 lžička semínek fenyklu
1

Všechny uvedené ingredience potřebné k přípravě marinády smíchejte a rozmixujte na hrubou kaši. Fenykl má pro někoho nepříjemnou chuť a špatně ho snáší. Proto ho pro vylepšení můžete předem nasucho opražit nebo zcela vynechat.

2

Kotlety či jiný druh masa (nejen vepřového) zlehka naklepejte a z obou stran potřete silnou vrstvou připravené směsi. Silou ji do masa zatlačte. 

3

Potřené plátky naskládejte na sebe a zabalte do potravinářské folie či alobalu. Nechte je alespoň 3 hodiny před grilováním odpočinout. Samozřejmě čím déle budou odpočívat, tím lépe. Máte-li dostatek času, nechte je přes noc v chladničce a vyjměte 2 hodiny před grilováním.

4

Grilujte 8–10 minut z každé strany. Maso se nesmí vysušit a mělo by zůstat šťavnaté. Grilujete-li maso s kostí, pozor, aby bylo propečené i okolo kosti. Takto připravené maso je měkoučké a má jemnou chuť bylinek. Podávejte se salátem z čerstvé zeleniny.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat záhoracký závitek | recept
Recept na pravý záhorácký závitek. Záhorácký závitek je slovenské jídlo, které zůstalo na českých talířích od dob společného státu. Záhorácký závitek…