Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct anýzové sušenky | recept

Anýzové sušenky recept. Anýzové sušenky jsou netradičním velmi aromatizovaným zákuskem s příjemnou kořeněnou chutí. Kromě své nezaměnitelné chuti potěší anýz náš organismus také množstvím zdraví prospěšných účinků.

Co je potřeba

220 gramů hladké mouky
125 gramů másla
125 gramů cukru
1 velké vejce
1 polévková lžíce anýzu

1

Anýz je velmi vhodným kořením pro všechny, kteří trpí poruchami zažívání – od nadměrné plynatosti až po pocity plnosti a žaludeční křeče. V zimním období přispívá také k prevenci onemocnění dýchacích cest. Anýzové sušenky se skvěle hodí i jako vánoční cukroví.

2

Anýzová semínka důkladně rozemeleme nebo rozdrtíme – větší kousky anýzu v těstě nechutnají každému. Na vále smícháme rozměklé máslo s moukou, cukrem a vejcem. Když se suroviny spojí, přisypeme anýz a vše zpracujeme ve hladké tužší těsto.

3

Těsto uložíme na čtvrt hodinky do lednice. Troubu rozehřejeme na 160 °C. Z anýzového těsta vyválíme silnější plát (3-4 mm), ze kterého vykrajujeme kolečka a klademe na plech vyložený pečicím papírem. Rozpis dávky vystačí asi na tři plechy.

4

Pečeme, dokud anýzové sušenky lehce nezrůžoví – podle výkonu trouby to trvá 10-14 minut. Sušenky je nutné pečlivě hlídat, protože připálený anýz v těstě hořkne.

Sušenky jsou po upečení trochu tužší, ale pokud vám to vadí, nechte je několik dnů uležet v uzavřené dóze.

Sušenky můžete také zčásti namočit do hořké čokolády.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dvoubarevné roládky | recept
Jak udělat dvoubarevné roládky | recept. Vyzkoušejte také hnědý přírodní cukr – cukroví tak získá hezkou barvu a výraznější chuť. Dvoubarevné roládky…
Jak udělat vosí hnízda | recept
Jak udělat vosí hnízda | recept. Klasika vánočních svátků s malou kapkou alkoholu. Sepsala jsem pro vás recept na vosí hnízda, věřím, že se vám bude l…