Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct brownies z lilku

Jak upéct brownies z lilku | recept na vláčné brownies. Je mnoho surovin, včetně luštěnin a zeleniny, z nichž lze připravit zdravější variantu vláčného moučníku zvaného brownies. V následujícím článku naleznete návod, jak upéct brownies z lilku. Tato zelenina je velmi zdravá, avšak někteří lidé ji příliš „nemusejí“. I pro ně je určen tento recept, neboť chuť lilku v dezertu téměř nepoznáte.

Co je potřeba

  • 1 středně velký lilek
  • 100 g kvalitní hořké čokolády
  • 60 g másla či kokosového oleje
  • 3 vejce
  • 60 g třtinového cukru nebo datlového sirupu
  • 1 BIO vanilkový cukr
  • 1/2 lžičky soli
  • asi 1/2 hrnku hladké špaldové mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
1

Lilek oloupeme, odstraníme z něj vnitřní část se semínky a poté jej nakrájíme na větší kousky. Kousky lilku nasypeme do hrnce, zalijeme jej vodou a vše přivedeme k varu. Následně lilek vaříme asi 20 minut na mírném ohni do měkka.

2

Mezitím rozehřejeme čokoládu a máslo na mírném ohni ve vodní lázni.

3

Scezený uvařený lilek rozmixujeme dohladka a posléze jej smícháme s rozehřátou čokoládovou směsí. Poté do směsi vmícháme vejce, třtinový cukr, špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva, sůl a vanilkový cukr.

4

Těsto důkladně promícháme a vlijeme jej do formy vyložené pečicím papírem. Formu vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C a brownies pečeme asi 30 minut. Po této době vyzkoušíme pomocí špejle, jestli je moučník dostatečně upečený. V případě potřeby jej do trouby ještě na 5 minut vrátíme.

5

Před podáváním necháme brownies zchladnout. Lilkové brownies podáváme samotné, případně s vanilkovou zmrzlinou či ovocem.

Do těsta je možné přidat čerstvé nebo mražené ovoce (skvěle se hodí třeba maliny či jahody), ořechy, kokos a jiné oblíbené ingredience.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na rebarborový cheesecake
Sezóna rebarbory se již blíží, seznamte se tedy včas s možnostmi, jak tuto zeleninu dále využít. Pokud jste ještě nezkoušeli připravit z reb…
Jak vyrobit domácí kokosový jogurt
Jak vyrobit domácí kokosový jogurt | recept na domácí jogurt. Kokosový jogurt je vhodná alternativa pro všechny, kdo nemohou nebo nechtějí konzumovat…
Jak pěstovat a využít řeřichu setou
Řeřicha setá (někdy je také nazývána řeřichou zahradní) patří mezi velmi oblíbené bylinky, které si snadno vypěstujete doma kdykoliv během roku. Řeřic…