Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct cuketové muffiny s vanilkovým krémem | recept

Jak upéct cuketové muffiny s vanilkovým krémem | recept. Cuketa je velice vděčnou a zdravou letní zeleninou. V našich zeměpisných podmínkách se jí daří, tak není divu, že většina pěstitelů má každoročně spíše nadúrodu. Pokud už vás nenapadá, jak cuketu zužitkovat nebo se jí snažíte propašovat i nevděčným strávníkům, vyzkoušejte cuketové muffiny. Jsou jednoduché a rychlé na přípravu a právě díky štědré dávce cukety jsou šťavnaté a kypré. Pokud je navíc doplníte jednoduchým vanilkovým krémem, získáte skvělý moučník k nedělní kávě, díky rychlé přípravě zvládnete muffiny upéct i pro neohlášenou návštěvu.  

Co je potřeba

Co budeme potřebovat na těsto:
¾ hrnku cukru
¾ hrnku oleje
½ lžičky vanilkového extraktu
3 vejce
2 lžíce kakaa
¼ lžičky soli
(lžičku skořice, ½  lžičky zázvoru)
1 hrnek špaldové mouky
½ hrnku hladké mouky
1 kypřící prášek
2 hrnky cukety
80 g mletých ořechů (dle chuti)

Na krém si přichystejte:

1 vanilkový pudink
½  litru mléka
2 lžíce třtinového cukru
1 balíček ztužovače
2 lžíce másla

1

Co budeme potřebovat na těsto:
¾ hrnku cukru
¾ hrnku oleje
½ lžičky vanilkového extraktu
3 vejce
2 lžíce kakaa
¼ lžičky soli
(lžičku skořice, ½  lžičky zázvoru)
1 hrnek špaldové mouky
½ hrnku hladké mouky
1 kypřící prášek
2 hrnky cukety
80 g mletých ořechů (dle chuti)

Na krém si přichystejte:

1 vanilkový pudink
½  litru mléka
2 lžíce třtinového cukru
1 balíček ztužovače
2 lžíce másla

2

Cuketu oloupeme a nastrouháme najemno. Vymačkáme z ní trochu vody a přidáme ji do mísy s tekutými ingrediencemi a zamícháme.

3

Následně všechno smícháme dohromady a rychle zapracujeme. Připravíme si formičky, pokud je třeba, tak je vyložíme cukrářskými košíčky nebo je vymažeme a vysypeme. Nalijeme do nich těsto, mělo by být asi do tří čtvrtin výšky formičky. Vložíme do středně vyhřáté trouby a pečeme asi 20 minut, dokud nám krásně nevyběhnou, propečenost zjistíme klasicky špejlí. 

4

Hotové muffiny necháme zcela zchladnout a poté je vyjmeme z formiček. Mezitím si přichystáme krém. Většinu mléka nalijeme do hrnce se silným dnem. Pomalu přivedeme k varu. Ve zbylém mléce rozmícháme pudink a osladíme cukrem. Směs nalijeme do vroucího mléka a mícháme do zhoustnutí. 

5

Do hotového pudinku přidáme máslo a necháme ho vychladnout. V misce zalijeme ztužovač asi 2 - 3 lžícemi vody a metličkou zašleháme. Ihned po částech přidáme pudink a zapracujeme ho, můžeme si pomoct elektrickým ručním šlehačem. Hotový krém pak přesuneme do cukrářského sáčku a nastříkáme ho rovnoměrně na muffiny. Takto připravené muffiny uchováváme v chladu. 

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit cuketové brownies | recept
Cuketové brownies | recept. Cuketa je všestranná letní zelenina. Jejím největším problémem však je, že se jí urodí hodně naráz. Pokud vám dochází nápa…