Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct dvoubarevné spirálky | recept

Dvoubarevné spirálky | recept. Jednoduché a efektní sušenky ze dvou druhů těsta. Práce jde rychle od ruky a cukroví se již nezdobí. Spirálky dlouho vydrží, hodí se mít je napečené do zásoby jako pohoštění pro nečekanou návštěvu. Spirálky jsou skvělé také jako „první pomoc“ k čaji, když vás „honí mlsná“. Těsto se dá dobře zmrazit, polotovar můžete mít i v mrazáku. Před pečením se rozmrazí a dále se pracuje jako s čerstvým.

Co je potřeba

1. těsto:

  • 210 g hladké mouky
  • 140 g másla nebo Hery
  • 70 g moučkového cukru
  • 2 žloutky - citronová kůra
  • špetka mleté vanilky nebo vanilkový cukr

2. těsto:

  • 210 g hladké mouky
  • 2 žloutky
  • 2 polévkové lžíce kakaa
  • 70 g moučkového cukru
  • 140 g másla nebo Hery
  • vanilka
  • na potření bílek
1

Uvedené suroviny zpracujeme v těsta. Správně vypracované těsto se nelepí a je vláčné. Těsta překryjeme potravinářskou folií a necháme v chladu alespoň hodinu odležet.

2

Připravíme si papír na pečení. Těsta vyvalujeme mezi dvěma papíry, abychom je nemuseli podsypávat moukou. Přidáním další mouky bychom měnili správný poměr surovin a tím i výslednou chuť. Těsto, které si zvolíme jako spodní, po celé ploše namažeme vaječným bílkem.

3

Následně na namazané spodní těsto položíme těsto druhé a ještě než z něj sejmeme pečící papír, přejedeme ho válečkem, tak aby se nám obě těsta dostatečně spojila. Po odstranění pečícího papíru i vrchní těsto důkladně potřeme vaječným bílkem.

4

Na sebe položená těsta srolujeme do válečku. Váleček si uděláme silný podle toho, jaký průměr sušenek chceme mít. Placku těsta si můžeme nakrájet na menší díly a teprve pak rolovat. První otočku je nutné udělat hodně pevně, aby nám nevznikl uprostřed otvor. Zavinutou roládu dáme ztuhnout do chladničky.

5

Po vychlazení roládu krájíme na plátky zkříženou nití, stejně jako se krájejí knedlíky. Kdybychom krájeli nožem, kolečka by se deformovala. Tloušťku koleček si zvolíme podle sebe. Doporučuji 3 až 4 mm.

6

Připravené spirálky položíme na plech vyložený papírem na pečení. Pečeme je v předem vyhřáté troubě při 170 °C. Cukroví se peče přibližně 8 minut. Doporučuji vyzkoušet špejlí, zda jsou spirálky hotové, nebo rovnou vyndat jeden zkušební vzorek.

7

Hotová kolečka se již dále nezdobí ani necukrují. Nejsou moc sladká a dají se jíst hned. Jsou dobrá i spojovaná po dvou a namazaná nějakou pikantní marmeládou nebo džemem. Plánujeme- li je plnit, krájíme slabší plátky.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…