Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct extra rychlou kakaovou bábovku | recept

Kakaová bábovka | recept. Pro milovníky čokoládové chuti nemůže být nic lahodnějšího k odpolední kávě, než je tato extra kakaová bábovka. Bábovku jsem pro zpestření chuti polila rumovou polevou, ale bohatě postačí, posypat ji moučkovým cukrem. Kakaová bábovka je krásně vláčná a rozplývá se na jazyku, tak neváhejte a vyzkoušejte můj recept.

Co je potřeba

Ingredience na těsto:

  • 250 g másla
  • 250 g polohrubé mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • 4 vejce
  • 4 lžíce kakaa
  • 200 g cukru krupice
  • 1 hrnek mléka

Na rumovou polevu:

  • hrst moučkového cukru
  • trochu rumu a citronové štávy
1

V hrnci rozpustíme máslo, přilijeme mléko, vmícháme cukr, kakao a přivedeme k varu. Při vaření důkladně mícháme, aby se mléko nesrazilo. Poté necháme vychladnout.

2

Do vychladlého ochuceného mléka vmícháme vejce a mouku s práškem do pečiva. Vejce dáváme celá, není třeba oddělovat žloutky od bílků.

3

Dobře promícháme a nalijeme do vymazané a moukou vysypané formy. Pečeme asi 45 minut v předehřáté troubě na 180 °C. Zda je bábovka hotová, poznáme klasicky podle párátka nebo špejle. Pokud na ní ulpí zbytky těsta, je bábovka stále nedopečená.

4

Přichystáme si polevu z moučkového cukru, citronové šťávy a rumu. Hotovou bábovku po vychladnutí polijeme polevou nebo posypeme moučkovým cukrem. Kakaovou bábovku podáváme ke kávě nebo jako dezert. Přeji dobrou chuť!

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Jak upéct rybízový chlebíček | recept
Jak upéct zelený mechový dort