Co je potřeba

Na těsto budeme potřebovat následující suroviny (dávky odměřujeme v hrnku o objemu 250 ml – klasický snídaňový):
- 2 hrnky polohrubé mouky
- 1/2 hrnku krystalového cukru
- 2 celá vejce
- 1/2 hrnku oleje
- 1 prášek do pečiva
- 300 ml bílého jogurtu
Na drobenku:
- 5 vrchovatých lžic polohrubé mouky
- 4 lžíce cukru
- kousek másla
- očištěné řapíky rebarbory

1

Nejprve si připravíme rebarboru. Z rostliny odlamujeme listy se silným řapíkem. Odlamujeme je opatrně, abychom nepoškodili rostlinu. Nesklízíme všechny listy, rostlina by uhynula. Ke kuchyňským účelům se hodí rebarbora s řapíky červené i zelené barvy, barva záleží na odrůdě. Odstraníme listy, řapíky oloupeme malým nožíkem. Ten, kdo nemá rebarboru na zahrádce, ji koupí na trhu nebo v supermarketu.

2

Oloupanou rebarboru nakrájíme na drobné kousky a spaříme horkou vodou, čímž odstraníme část kyseliny šťavelové. Poté rebarboru zasypeme cukrem, podlijeme malým množstvím vody a rozvaříme. Přidat můžeme skořici. Rebarbora se nesmí vařit v hliníkovém nádobí. Kyselina v ní obsažená reaguje s hliníkem a vznikají škodlivé sloučeniny. Hotovou rebarboru necháme vychladnout.

3

V misce metlou nebo elektrickým šlehačem vyšleháme celá vejce s cukrem a olejem. Dobře vyšlehaná směs trochu zhoustne. Následně přidáme bílý jogurt a opět vše důkladně prošleháme.
.

4

V dalším kroku promícháme polohrubou mouku s pečivovým práškem tak, aby se prášek v mouce stejnoměrně rozptýlil. Směs mouky s práškem do pečiva přidáme do misky k ostatním surovinám a promícháme v těsto.
.

5

Těsto stěrkou rozetřeme na vymazaný a vysypaný plech s vyšším okrajem. Na těsto rozložíme rebarboru ve stejnoměrné vrstvě. Z mouky, cukru a nerozpuštěného, ale změklého másla rukama zpracujeme drobenku. Drobenkou posypeme povrch koláče.

6

Koláč pečeme ve vyhřáté troubě při teplotě 180 °C. Když zrůžoví okraje, zkusíme dřevěnou špejlí, jestli je koláč upečený. Špejli zapíchneme doprostřed, po vyjmutí musí zůstat suchá. Hotový koláč po zchladnutí nakrájíme, případně pocukrujeme a podáváme.

7
8
Tipy

Do drobenky můžete přidat mletou skořici.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (1 vote)