Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kávový moučník | recept

31. Červenec 2020

Káva, káva, káva… ano kávě třikrát hurá a sláva! Především od většiny dospěláků, které postaví na nohy, zpříjemní den a aspoň na chvíli zastaví hektické dny. A třikrát hurá kávě i v tomto receptu, a to doslova. Káva je jak v těstě, tak v polevě, tak slouží jako dekorace moučníku. Tento sladký, i když vzhledem ke kávě, mírně nahořklý, moučník Vás během dne zaručeně potěší.

Co je potřeba

Uvedené množství je do chlebíčkové formy

Těsto:

  • 100 g másla nebo Hery
  • 100 g krupicového cukru
  • 2 vajíčka
  • 100 g hladké mouky
  • ½ sáčku prášku do pečiva
  • 5–7 lžic uvařené instantní kávy

Poleva:

  • 50 g másla
  • 5 lžic (může být i více) uvařené instantní kávy
  • 150–200 g moučkového cukru

Posyp:

  • instantní káva
1

Na těsto utřete máslo (Heru) s krupicovým cukrem, přimíchejte vajíčka, vychladlou instantní kávu a přidejte suché přísady (mouku smíchanou s práškem do pečiva).

2

Těsto nalijte do papírem vyložené formy a pečte v předehřáté troubě 30–40 minut na 180 °C.

3

Vychladlý moučník polijte polevou. Na tu rozpusťte máslo, přidejte uvařenou kávu, promíchejte a ještě do teplé směsi přisypávejte prosátý moučkový cukr a vymíchejte hladkou polevu (cukr přidávejte dle potřeby – je lepší, aby poleva mírně tekla).

4

Na závěr moučník lehce posypte zrníčky instantní kávy.

Není od věci do polevy přidat trochu rumu.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct banánovou bábovku | recept
Banánová bábovka | recept. Následující recept využijete, zbydou-li vám doma přezrálé hnědé banány, na které už nikdo nemá chuť. Uvnitř bývají banány j…
Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…