Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct koláč s rebarborou a jahodami | recept

16. Květen 2019

Rebarbora, nebo také reveň, je zelenina, ale používá se jako ovoce. Její sezóna není dlouhá, doporučuje se sklízet do konce června, později obsahuje vyšší množství kyseliny šťavelové. K eliminaci nepříznivých účinků rostlin s obsahem kyseliny šťavelové se doporučuje podávat je s tvarohem, mlékem (vápník). Lidem s onemocněním ledvin se konzumace rebarbory nedoporučuje. Rebarbora je výborná v kombinaci s jahodami. Zkuste tento koláč, ovoce je na smetanovém krému a celý moučník je šťavnatý a vláčný.

Co je potřeba

Těsto:

  • 500 g hladké mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 celá vejce
  • 120 g moučkového cukru
  • 160 g másla nebo Hery
  • špetka soli

Náplň:

  • 500 g rebarbory
  • 250 g krystalového cukru
  • 1 vanilkový pudink
  • kelímek zakysané smetany (125 ml)
  • 50 g másla
  • 3 celá vejce
1

Začneme přípravou rebarbory. Řapíky oloupáme a nakrájíme na malé, stejně velké dílky. V misce je promícháme s krystalovým nebo krupicovým cukrem a necháme asi půlhodinu odpočinout. Rebarbora pustí šťávu, kterou budeme potřebovat při přípravě krému.

2

Odleženou rebarboru scedíme, šťávu, kterou uvolnila, doplníme do 300 ml, pokud je jí méně. V zakysané smetaně rozmícháme vanilkový pudink a vlijeme do šťávy. Směs uvaříme stejným způsobem, jako bychom vařili pudink. Do uvařené směsi zašleháme máslo a po vychladnutí vejce. Důkladně vyšleháme do hladké hmoty.

3

Všechny sypké suroviny na přípravu těsta prosijeme v misce. Přidáme změklý tuk, vejce, mléko a vypracujeme těsto. Máme-li těsto příliš tuhé, přidáme trochu mléka. Těsto rozválíme na vymazaný a vysypaný plech s vyšším okrajem. Těsto vytáhneme do stran, aby nám nevytékala náplň.

4

Na těsto vylijeme uvařenou pudinkovou směs a poklademe rebarborou a jahodami. Podle vlastního uvážení můžeme posypat drobenkou nebo kokosem. Není to nutné, koláč je šťavnatý a chutný i bez posypu. .

5

Pečeme při 200 °C (elektrická trouba) asi 30 minut. Doba je orientační, každá trouba peče jinak. Po upečení koláč necháme vychladnout a teprve pak krájíme na kousky. Pudinková náplň musí být studená, jinak řezy nevypadají úhledně.

Tento koláč je výborný s angreštem a jiným kyselejším ovocem.

  • Lidé s nemocnými ledvinami by neměli rebarboru konzumovat.
  • Konzumace rebarbory se nedoporučuje těhotným a kojícím ženám.
  • Zdraví lidé rebarboru doplní výrobkem s obsahem vápníku, např. mlékem, tvarohem.
  • Listy rebarbory obsahují jedovaté látky, proto se nesmí konzumovat.
  • Rebarbora musí vždy projít tepelnou úpravou.
Klíčová slova: jahody koláč moučník rebarbora
Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články