Co je potřeba

  • 400 g krůtích prsou
  • 200 g bílého jogurtu
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • sůl a pepř
  • 200 g eidamu
  • 5 lžic kukuřičné strouhanky na obalení
  • bramborová kaše k podávání
1

V hlubší uzavíratelné míse smícháme jogurt s olejem, osolíme a opepříme, směs můžeme vyšlehat metličkou, aby se ingredience lépe propojily. Krůtí maso pak nakrájíme na malé řízečky. Ty pak přesuneme do marinády, zamícháme, aby se všechno maso obalilo, uzavřeme nádobu a uložíme do chladu alespoň přes noc, ale klidně i na dva dny.

2

Druhý den do hlubokého talíře nastrouháme najemno eidam, použijte obyčejný s 30 % tuku v sušině, více tučný by se příliš roztékal a nevytvořil by správně křupavou krustu. K sýru pak nasypeme kukuřičnou strouhanku, lze použít i obyčejnou, ale kukuřičná dodá jídlu nejen větší křupavost, ale také lepší barvu. Sýr se strouhankou důkladně promícháme. Troubu si předehřejeme na 200 °C. Plech potáhneme pečicím papírem. Naložené řízky obalujeme v sýrové strouhance, není třeba je nechávat okapat, naopak snažte se co nejvíce marinády zachovat na mase. Obalené řízky klademe na plech.

3

Plný plech vložíme do trouby a pečeme asi 20 minut, po 10 minutách řízky opatrně otočíme, aby se opekly z obou stran. Krůtí řízky sejmeme z plechu a podáváme. Nejlépe chutnají s bramborovou kaší, ale stejně poslouží i vařené brambory.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)