Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kynuté ořechové šneky | recept

Ořechoví šneci | recept. Šneci s ořechovou náplní dobře poslouží jako sladká snídaně nebo svačina pro děti do školy. Nemusí se ani plnit ořechy – ten kdo má alergii nebo je nemá rád vymění ořechy za předem namočené rozinky nebo uvařený studený pudink, mletý ochucený mák, atd. Průměr šneků si také můžete zvolit podle svého, malí šneci vypadají moc hezky a nedají o moc více práce, než velcí. Šneky můžeme polévat různě ochucenou cukrovou polevou nebo jen pocukrovat.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 700 g polohrubé mouky
  • 42 g droždí (1 kostka)
  • 0,2 l mléka
  • 4 žloutky
  • 1 celé vejce
  • 150 g oleje
  • 80 g krupicového cukru
  • špetka soli
  • 2 lžíce rumu
  • vanilka nebo vanilkový cukr
  • strouhaná citronová kůra

Náplň:

  • 80 g krupicového cukru
  • 20 g mleté skořice
  • 100 g mletých ořechů (i víc)
  • 60 g rozpuštěného másla

Poleva:

  • 100 g moučkového cukru
  • citronová šťáva
1

Nejprve si uděláme těsto. Ve 2 dl vlažného mléka se lžičkou cukru necháme vzejít droždí. Do mísy si připravíme mouku se zbylým cukrem, špetkou soli, vanilkou nebo vanilkovým cukrem a promísíme. Uprostřed uděláme důlek a vlijeme do něj mléko s droždím, přidáme olej, rum, žloutky, celé vejce, kůru a zaděláme těsto. Těsto se bude trochu lepit, ale to nevadí. Dáme na teplé místo vykynout, bude to trvat asi hodinu.

2

Mezitím, co těsto kyne, si připravíme ořechy. Ořechy vyloupáme a nastrouháme. Promícháme je s cukrem a skořicí. Když těsto přibližně zdvojnásobí svůj objem a je tedy vykynuté, rozválíme ho na podložce na placku asi 50 cm x 50 cm. Jestliže se těsto hodně lepí, lehce podsypáváme polohrubou moukou. Vyválené těsto rádlem nařežeme na pruhy široké podle toho, jaký průměr šneků chceme mít.

3

V dalším kroku rozkrájené pruhy těsta potřeme rozpuštěným máslem a posypeme připravenou ořechovou směsí (viz ilustrační fotografie). Ořechy přejedeme válečkem, lehce je vtlačíme do těsta a těsto zarolujeme do požadovaného tvaru šneků.

4

Překřížením nitě nebo rybářského vlasce nakrájíme plátky asi centimetr silné, klademe je na pomazaný plech popř. pečicí papír a necháme ještě chvilku kynout (než se trouba vyhřeje). Pečeme při 180 °C do zrůžovění. Ještě teplé potíráme polevou. Poleva: práškový cukr třeme s citronovou šťávou do zhoustnutí.

Šneky můžeme zpevnit párátkem, aby se při pečení srolovaný pruh těsta nerozjel.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ořechový chléb | recept
Ořechový chléb | recept. Pečení domácího chleba je zábava a peče ho spousta lidí, stačí zabrousit do některých internetových diskusí. Také jste této „…
Jak upéct ostružinový koláč s ořechy
Jak upéct ostružinový koláč s ořechy | recept na koláč z ostružin. Ještě stále jsou ostružiníky obsypané plody a je škoda to nevyužít. Ostružiníky ros…