Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct pařížské rohlíčky | recept

Pařížské rohlíčky | recept. Pařížské rohlíčky by neměly chybět na žádném svátečním stole. Díky kombinaci křehkého oříškového těsta, jemného krému a lahodné čokoládové polevy se stávají oblíbeným vánočním cukrovím luxusní chuti.

Co je potřeba

Těsto na pařížské rohlíčky:

  • 4 bílky
  • 300 gramů cukru
  • 150 gramů jemně mletých ořechů

Krém na pařížské rohlíčky:

  • 1 vejce
  • 40 gramů moučkového cukru
  • 10 g kakaa
  • 80 gramů másla

Na ozdobení:

  • čokoládová poleva
1

Bílky s cukrem vyšleháme ve vodní lázni do tuha. Přidáme mleté oříšky, odstavíme z ohně a necháme zchladnout. Troubu rozpálíme na 150 °C a vyložíme dva plechy pečicím papírem.

2

Vychladlým těstem naplníme cukrářský sáček a tvoříme rohlíčky – začátečníkům doporučuji spíše rovné, lépe se tvarují. Pařížské rohlíčky pečeme asi 20 minut – dokud nezačnou hnědnout.

3

Mezitím ušleháme kakaový krém. Moučkový cukr, kakao a vejce vyšlehejte ve vodní lázni na krém. Když trochu vychladne, vmíchejte do něj po částech změklé máslo. Dejte vychladit.

4

Upečené pařížské rohlíčky rozložte na velký tác, vychladlý krém vložte do cukrářského sáčku a postříkejte rohlíčky rovnoměrnou vrstvou. Pak pařížské rohlíčky polévejte připravenou čokoládovou polevou. Až ztuhne, narovnejte je do uzavíratelné nádoby vyložené alobalem a uložte do lednice. A je hotovo!

Na vzduchu se pařížské rohlíčky rychle kazí. Servírujte je proto jen v takovém množství, které dokážete rychlé sníst.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Recept na pařížské rohlíčky připravila a nafotila autorka, Jana Šrámčíková

Hodnocení
pisisvor (neověřeno) | Ne, 12/06/2015 - 06:14

prosím recept na plněné kokosky děkují

Marie Cvejnova (neověřeno) | St, 12/02/2015 - 17:49

Prosím o radu.Těsto mám hrozně řídké.

JANA VYKLICKÁ (neověřeno) | So, 02/28/2015 - 12:06

jsou suprové taky je dělám

Darina (neověřeno) | Pá, 12/12/2014 - 19:46

Prosím o recept na tu čokoládovo polevu. Mám pocit, že nemám takový na rohlíčky. Děkuji.

Linda (neověřeno) | So, 11/22/2014 - 12:50

Moje nejoblíbenější :) Dělám také s pařížskou šlehačkou,ale kdysi mi zbyl karamelový krém a tak jsem jej dala na rohlíčky a též byly luxusní ;)

Další zajímavé články

Recept na tradiční laskonky. Laskonky patří mezi nejoblíbenější (nejen) vánoční cukroví. Křehké tělo laskonek se báječně snoubí s jemným lahodným krém…
Vánoční cukroví jménem florentinky k nám nejspíše dorazilo ze slunné Itálie. Vzhledově jsou florentinky podobné marokánkám, ale liší se použitými ingr…
Marokánky | recept. Marokánky, jak už název napovídá, dorazily na naše sváteční stoly z arabského světa, ale brzy se staly oblíbeným vánočním cukrovím…