Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct piškotovou roládu s náplní z tvarohu a ovoce

Léto je ideální doba na pečení lehkých ovocných moučníků. Všude je dostatek čerstvého ovoce a tak můžete využít vždy jiné, podle toho, co máte zrovna k dispozici. V receptu jsou uvedené jahody, ale stejně dobře lze přidat do náplně maliny, kousky meruněk, borůvky, ostružiny a mnoho dalších druhů. Piškotová roláda je jednoduchá a recept se hodí i pro začínající kuchařky.

Co je potřeba

Těsto:

  • 50 g hrubé mouky
  • 4 vejce
  • 70 g krupicového cukru

Náplň:

  • 250 g měkkého tvarohu
  • 400 g jahod
  • želatinový ztužovač za studena
  • cukr podle chuti a sladkosti ovoce
1

Rozbijte vejce a oddělte žloutky od bílků. Do misky ke čtyřem žloutkům přidejte odvážený cukr a třete tak dlouho, dokud nebudete mít hustou pěnu. Z bílků vyšlehejte pevný sníh. Do žloutkové pěny vmíchejte mouku a nakonec zapracujte bílkový sníh. Těsto rozetřete na plech s pečicím papírem.

2

Aby se piškotové těsto podařilo, musíte ho ihned po dokončení vložit do vyhřáté trouby. Nezapomeňte ji zapnout včas. Teplotu nastavte na 180 °C a piškot pečte krátce. Upečený se začne oddělovat od stran formy, pro jistotu ještě zkuste vpíchnout špejli. Zůstane-li suchá, je těsto propečené. Upečený korpus sejměte i s papírem z plechu a zaviňte ještě teplý do rolády. Takto ho nechte vychladnout.

3

Jahody očistěte, omyjte a větší plody pokrájejte na menší kousky. Část jahod můžete rozmačkat a rozmíchat s tvarohem a cukrem. Želatinový ztužovač připravte podle návodu na sáčku (rozmíchat ve 100 ml vody), zapracujte do tvarohu společně s kousky jahod. Podle chuti můžete náplň doplnit vanilkou, trochou rumu, drobně krájenou mátou.

4

Studený piškotový korpus rozbalte, stáhněte z něj papír a potřete připravenou náplní. Pak znovu roládu stočte a uložte v chladu. Po ztuhnutí náplně krájejte na porce a dozdobte šlehačkou, čokoládou nebo jiným způsobem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit houbovou paštiku
Jak upéct ostružinový koláč s ořechy
Jak upéct tvarožník s rozinkami
Jak zpracovat ostružiny