Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct piškotovou roládu Žirafí krk | recept

Žirafí krk? Piškotová roláda s pěkným vzorem, krémem a zdobená šlehačkou. Recept s obrázky pro ilustraci. Vím, že žirafa má hnědé fleky s bílým obrysem... U nás doma si děti ale vždy přejí světlé fleky s hnědým obrysem, takže spíše “Žirafí krk obráceně”. :) Tato roláda je na pohled velice zajímavá. A bezva je, že vlastně už vršek rolády nemusíte potírat krémem nebo jinak zdobit. S piškotovým těstem na roládu se dá experimentovat různými způsoby. Můžete těsto obarvit červenou potravinářskou barvou a na pečicí papír nakreslit srdíčka a zbytek volného místa zalít světlým či tmavým těstem. Vznikne vám srdíčková piškotová roláda.... Fantazii se meze nekladou.

Co je potřeba

  • 4 vejce
  • 4 polévkové lžíce polohrubé mouky
  • 4 polévkové lžíce cukru krupice
  • 2 čajové lžičky kakaa
  • citrónová kůra z půlky citrónu
  • sádlo na pomazání pečicího papíru

Já používám pečicí papír, který je natřený z jedné strany silikonovou vrstvou (může se pak použít vícekrát a hlavně se na něj nic nepřilepí), takže sádlem nepotírám.

1

Pusťme se do přípravy piškotové rolády. Nejprve si rozdělíme vajíčka na žloutky a na bílky. Bílky vlijeme do šlehací misky a pomocí elektrického šlehače vyšleháme tuhý sníh. Abychom zkontrolovali, jestli je sníh opravdu tuhý, překlopíme misku se sněhem vzhůru nohama – pokud má tendenci se po stranách misky hýbat, ještě chvíli šleháme. Pokud se sníh ani nehne a drží perfektně, je ušlehaný správně

2

Do sněhu vlijeme žloutky, nastrouháme citrónovou kůru a šleháme, dokud není těsto celé krásně žluté (asi minutku na nejvyšší výkon). Teď přidáme vždy jednu lžíci polohrubé mouky, jednu lžíci krupicového cukru a vždy šleháme asi 2 minutky, aby se cukr rozpustil. Takto pokračujeme, dokud nepřidáme čtyři lžíce mouky a čtyři lžíce cukru.

3

Z hotového těsta na piškotovou roládu odlijeme asi polovinu do další misky. V druhé misce těsto obarvíme kakaem a vyšleháme dohladka. Stejně jako na přiloženém obrázku pořízeném při přípravě těsta na piškotovou roládu.

4

Zrovna jsem nemohla najít zdobící sáček, a proto jsem si poradila tak, že jsem přes skleněný půllitr navlékla obyčejný igelitový sáček, do kterého jsem nalila kakaové těsto. Potom jsem sáček z půllitru vyjmula a ustřihla malý růžek sáčku, abych mohla zdobit.

5

Na pečicí papír si buď předem nakreslíme tužkou “žirafí fleky”, nebo jako já improvizujeme. Na pečicím papíře jsem vytvořila “fleky” hnědým těstem a potom do prázdných míst vyplnila fleky těstem světlým. Takto dáme roládu péct do předehřáté trouby na 180 °C na 10 minut (ne déle, aby se roláda při motání nelámala).

6

Když je piškotová roláda upečená, vyjmeme ji z trouby, přeneseme na pracovní desku, kde ji hned zarolujeme. Takto necháme roládu zchladnout. Mezitím si nachystáme krém, dle své chuti. Když roláda vychladla, tak ji pomalinku sloupneme z pečícího papíru, potřeme přichystaným krémem (můžeme poházet krém čerstvým, pokrájeným ovocem) a opatrně roládu zarolujeme. Přendáme hotovou roládu na tác a dáme asi na dvě hodiny vychladit do lednice, aby krém ztuhl.

7

Hotovou piškotovou roládu Žirafí krk krájíme na kolečka a podáváme ozdobenou šlehačkou. U nás doma jen tak...bez šlehačky. :)

Autor: Jitule | Zobrazit autorská práva

Recept a obrázky piškotové rolády s krémem a šlehačkou: Jitule

Hodnocení
věra (neověřeno) | So, 01/30/2016 - 14:01

In reply to by babule (neověřeno)

správný postup je tento. upečenou roládu sešoupneme z plechu na vál.Vezmeme si nový pečící papír a roládu jím přikryjeme a otočíme jí,aby nový papír byl
vespod.Papír na kterém se pekla je ted navrchu a my ho stáhneme a zahodíme.Roládu srolujeme v novém papíře. Až zchladne,rozvineme ji a plníme.

Já nevím jak kdo,ale já položím upečené těsto na vlhkou utěrku a s ní těsto sroluji a nechám vychladnout,to znamená,že mám utěrku srolovanou v roládě.Po vychladnutí roládu rozbalím,namažu a už se dobře sroluje bez všeho.Položím jí koncem zabalení na plech a nechám v chladnu.Pak je možno buď pocukrovat,nebo namazat.

Milena (neověřeno) | Ne, 01/25/2015 - 13:10

tak přesně tento postup dělám i já!

babule (neověřeno) | So, 01/24/2015 - 20:36

Já mám recept na roládu,kterou roluji až studenou a naplněnou.Tohle se mi zdá zbytečně moc práce,ale za nápad žirafí krk děkuji.

Jitule | So, 01/24/2015 - 12:13

Vlada: ano, pochopil jste to správně...přesně tak to dělám.

Další zajímavé články