Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct piškotový koláč s lněnými semínky a jahodovým želé | recept

Piškotový koláč s lněnými semínky a jahodovým želé | recept. Upéct piškot je hračka, když ho navíc doplníte vrstvou voňavého želé z letního ovoce, vykouzlíte snadno skvělý moučník, po němž se jen zapráší. Následující piškotový koláč je navíc doplněn lněnými semínky, ta nejen obohatí jeho chuť, ale jsou také velice zdravá. Je však třeba je konzumovat "správně". Nejlepší je před použitím je rozemlít, na to vám postačí mlýnek na kávu. Případně je při samotné konzumaci opravdu pečlivě rozkousat. Teprve v takovéto úpravě dokáže tělo přijmout blahodárné látky obsažené v semínkách, v opačném případě by si z nich organismus prakticky nic nedokázal vzít a pouze by je vyloučil jako nestravitelné.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 4 vejce
  • 120 g hladké mouky
  • 170 g třtinového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 lžíce rumu
  • 1 lžíci mletých lněných semínek

Na ovocné želé budeme potřebovat:

  • 2 vanilkové pudinky
  • 500 g jahod
  • 4 lžíce třtinového cukru
1

Jako první se pustíme do přípravy piškotu. V hlubší míse ušleháme do pěny všechna vejce s cukrem. Poté přilijeme rum a nakonec zapracujeme mouku a mletá lněná semínka. Pekáč vyložíme pečicím papírem a těsto na něj vylijeme, uhladíme povrch a dáme péct do trouby předehřáté na 180 °C asi na 15 minut. Propečenost zkoušíme špejlí.

2

Upečený piškot necháme zchladnout a mezitím si přichystáme jahodové želé. Jahody (případně můžeme nakombinovat i s malinami) opereme a rozmačkáme. Následně je přesuneme do síta, které jsme položili na jinou nádobu, abychom zachytili uvolněnou šťávu. Ovoce odložíme stranou a šťávu rozředíme vodou tak, abychom dostali 800 ml tekutiny.

3

Většinu ovocné šťávy nalijeme do hrnce a přivedeme k varu. Ve zbylé tekutině rozmícháme oba pudinky s cukrem, a jakmile se šťáva začne vařit, nalijeme do ní pudink. Mícháme, dokud směs nezhoustne.

4

Na vychladlý piškot naklademe rovnoměrně rozmačkané ovoce. Přelijeme ovocným pudinkem a necháme vychladnout. Takto připravený koláč přesuneme do chladu, lednice mu příliš nesvědčí, lepší je chladný sklep nebo veranda.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit margot řezy I recept
Margot řezy | recept. Hledáte jednoduchý a chutný zákusek, který zvládnete připravit během několika desítek minut a který zachutná i té nejnáročnější…
Jak upéct pruhovaný chlebíček | recept
Pruhovaný chlebíček | recept. Někdy není chuť ani čas na složitější pečení a přesto musíte rodině nějaký moučník upéci. Pro tyto případy se hodí rychl…