Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct povidlové hřebeny z kynutého těsta | recept

Povidlové hřebeny z kynutého těsta | recept. Není nad kynuté těsto, je naprosto univerzální a pokud k němu nechováte odpor kvůli jeho nadýmavým účinkům, tak mi jistě dáte za pravdu, že čerstvému kynutému koláči se nic nevyrovná. Receptů na kynuté těsto existuje skutečně mnoho, od toho obyčejného s minimem tuku a vajec až po to lepší sváteční, tedy tučnější a s více vejci, používané často na svatební či posvícenské koláče. Následující recept na povidlové hřebeny patří do té druhé kategorie, ale s trochou fantazie si jej můžete upravit i na „všední“. Upečte si kynuté hřebeny s náplní, výborná je povidlová, ale fantazii se meze nekladou, skvěle chutnají i s mákem nebo tvarohem a můžete do nich zabalit i sezónní ovoce.

Co je potřeba

Na kvásek si přichystejte:

  • 100 ml vlažného mléka
  • 1 lžičku krupicového cukru
  • ½ kostky droždí

Na těsto budeme potřebovat

  • 4 žloutky + 1 vejce na potření
  • 200 g tuku (nejlépe másla nebo hery)
  • 500 g mouky (nakombinujte špaldovou s běžnou pšeničnou polohrubou) 
  • 100 g cukru
  • 150 g másla
  • 100 ml mléka
  • špetku soli
  • citronovou kůru
  • ořechy na posypání
1

V prvním kroku si samozřejmě připravíme kvásek. Do hrnku nalijeme mléko, mělo by mít alespoň pokojovou teplotu, nadrolíme k němu droždí, přidáme lžičku cukru a promícháme. Hrnek překryjeme talířkem a na teplém místě necháme vzejít kvásek.

2

Mezitím si rozpustíme máslo. Na vál nasypeme požadované množství mouky, nejlepší je nakombinovat klasickou pšeničnou se špaldovou a přisypeme cukr. Vejce postupně rozklepneme do mléka a rozkvedláme je, poté je nalijeme do důlku v mouce na válu, přilijeme máslo, přidáme citronovou kůru a vzešlý kvásek a postupně a trpělivě zpracujeme na hladké těsto. Jakmile se nám to podaří, poprášíme ho moukou a překryjeme utěrkou. Necháme na teplém místě nakynout. Těsto by mělo zdvojnásobit objem.

3

Mezitím si připravíme náplň. Do povidel, pokud jsou ztuhlá, nalijeme trochu rumu a rozmícháme. Případně přisypeme trošku skořice. Jakmile těsto nakyne, část odřízneme a na pomoučněném válu vyválíme do „hranata“.

4

Následně nakrájíme na čtverce. Každý si pomyslně rozdělíme na poloviny a do jedné vždy naneseme náplň, tak abychom tou druhou prázdnou částí náplň překryli. Pomocí vidličky přimáčkneme okraje a na jedné straně uděláme nožem zářezy.

5

Hotové hřebeny klademe na plech vymazaný tukem. Nakonec rozklepneme zbylé vejce a rozkvedláme ho. Ořechy nasekáme nadrobno. Hřebeny potřeme vajíčkem, posypeme ořechy a vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C. Hřebeny pečeme, dokud nezezlátnou, trvá to asi 20 minut

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct zmrzlé koláče | recept
Zmrzlé koláče | recept. Koláčkům pečeným podle dnešního receptu se u nás říká „zmrzlé“. Je to proto, že k zadělání těsta se používají studené suroviny…
Jak upéct mini trdelníčky | recept
Mini trdelníčky | recept. Každý z vás se už jistě setkal se „staročeským“ trdelníkem. Tato pochoutka, prodávaná ve stáncích s občerstvením na nejrůzně…
Jak upéct domácí flapjack | recept
Domácí flapjack | recept. Flapjack je obdobou müsli tyčinek. Jeho základem jsou ovesné vločky doplněné různými druhy ořechů, sušeného ovoce, kaka…