Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct rakouská vánoční mandlová kolečka | recept

Rakouská vánoční mandlová kolečka | recept. Rakouská vánoční mandlová kolečka jsou tradičním cukrovím našich jižních sousedů. Možná vypadá na první pohled trochu netradičně, ale je moc dobré. A není skoro vůbec pracné, když si trochu pohrajete s jeho zdobením, budete mít na vánočním stole opravdu originální kousek.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 150 g hladké mouky
  • 100 g moučkového cukru
  • 210 g másla
  • 210 g nastrouhaných neloupaných mandlí
  • 2 žloutky
  • 2 tlučené hřebíčky
  • 1/2 lžičky mleté skořice

Na náplň:

  • marmeláda
  • pár kapek citrónové šťávy

Na ozdobení:

  • 1 bílek sekané oloupané mandle
1

Krok první je jednoduchý. Všechny uvedené suroviny na těsto smícháme v míse. Nejdříve pracujeme vařečkou, poté rukama. Vypracujeme hladké nelepivé těsto.

2

Z připraveného těsta ihned vyválíme plát, který bude silný 2-3 mm. Poté z něj vykrajujeme pomocí vykrajovátek kolečka nebo květinky. Ty klademe na plech vyložený pečicím papírem.

3

Polovinu koleček potřeme ušlehaným bílkem a posypeme sekanými mandlemi. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C zhruba 6 minut. Kolečka trochu zezlátnou a špičky mandlí se zbarví do světle hněda. Necháme vychladnout.

4

Neozdobené kusy koleček potřeme kyselejší marmeládou (např. meruňkovou nebo rybízovou), kterou dochutíme ještě několika kapkami citrónové šťávy. Přiložíme ozdobená kolečka a rakouská vánoční mandlová kolečka jsou hotová. Ať vám chutná!

Cukroví můžete dodat luxusnější vzhled tím, že do poloviny koleček, které následně ozdobíte sekanými mandlemi vykrojíte ozdobnou dírku, kterou bude prosvítat marmeláda – podobně jako u lineckého cukroví.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Jana Šrámčíková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct išlské dortíčky | recept
Obrázek není k dispozici
Jak udělat mandlové cukroví
Obrázek není k dispozici
Jak udělat dortolenky