Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct rychlou a vláčnou tvarohovou bábovku | recept

Tato tvarohová bábovka je velmi rychlá a snadná. Zvládne ji i úplný začátečník. Bábovka vydrží dlouho vláčná a můžete ji vyzkoušet v různých variantách. Například do části těsta přidáme kakao, kávu nebo mleté oříšky. Do bábovkového těsta lze přidat i nalámanou čokoládu, rozinky, kompotované třešně apod. Fantazii se v kuchyni meze nekladou a ze základního receptu vytvoříte pokaždé jinou a chutnou bábovku.

Co je potřeba

  • 250 g polohrubé mouky
  • 200 g krystalového cukru
  • 200 g másla nebo Hery
  • 4 vejce
  • 250 g tvarohu (kostka, vaničkový tvaroh je moc řídký )
  • 1 prášek do pečiva
  • forma na bábovku o obsahu 2 litry
  • tuk na vymazání formy
  • kokos nebo strouhanka na vysypání formy
1

Pusťme se do přípravy jednoduchého těsta. Máslo, čtyři žloutky a cukr utřeme, přidáme tvaroh a suroviny na bábovku pořádně rozmícháme.

2

Smícháme mouku s práškem, přidáme do misky s utřenou směsí a řádně zamícháme.

3

Ušleháme tuhý sníh ze čtyř vaječných bílků a opatrně jej vmícháme do připraveného těsta na tvarohovou bábovku. Sníh z bílků zajistí nadýchanost domácího moučníku.

4

Vymazanou a vysypanou formu na bábovku naplníme těstem. Pečeme v troubě při 170 °C, přibližně 45 minut. Kontrolu pečení tvarohové bábovky provádíme tradičně, tedy vpichem špejle. Pokud zůstane suchá, je tvarohová bábovka hotová.

5

Bábovku vytáhneme z trouby, necháme chvíli vychladnout a vyklopíme. Jde to snadno.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct drobenkový makový koláč
Makový koláč z drobenky je z kategorie receptů pro začátečníky. Zvládne jej upéct naprosto každý, včetně starších dětí. Mezi dvěma vrstvami křupavé dr…
Jak upéct tvarohové řezy s jahodami
Za několik týdnů se začnou objevovat první české jahody. Není snad nikdo, kdo by si na nich nepochutnal. Nejlepší jsou jen tak, čerstvě utržené,…