Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct špaldovou focacciu jako pizzu | recept

Špaldová focaccia jako pizza | recept. Focaccia je tradiční italské chlebové pečivo, jehož těsto se velmi podobá pizze. Hodí se jako příloha k nejrůznějším pokrmům, můžete si z ní však také připravit již zmíněnou pizzu nebo sendvič. Do těsta také můžete přidat libovolné ingredience, které právě máte doma – třeba cherry rajčátka, mozzarellu a jiné druhy sýrů, špenát, cibuli, čerstvé bylinky, olivy apod. V našem článku Vám představíme recept na zdravější špaldovou focacciu připravenou jako pizzu.

Co je potřeba

Co je potřeba na těsto (na velký plech nebo 2 koláčové formy):

  • 1 hrnek celozrnné špaldové mouky
  • 1 a půl hrnku hladké špaldové mouky
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 15 g čerstvého droždí
  • 1 lžičku soli
  • 1/2 hrnku olivového oleje
  • 3/4 hrnku teplé vody
  • Trocha olivového oleje na vymazání formy

Na rajčatovou omáčku potřebujeme:

  • 1 lžíci olivového oleje
  • plechovku loupaných rajčat (asi 400 g)
  • 1 stroužek česneku
  • 1 malou cibuli
  • sůl, pepř, čerstvé či sušené bylinky (bazalku, oregano, rozmarýn apod).
  • třtinový cukr dle chuti
1

Nejprve připravíme následujícím způsobem těsto: Do mísy nasypeme mouky, uprostřed vyhloubíme důlek a rozdrobíme do něj droždí, posypeme jej cukrem, zalijeme teplou vodou a kvásek necháme chvilku kynout. Následně přidáme i olivový olej a sůl. Vařečkou a rukama nebo elektrickým hnětačem vypracujeme hladké vláčné těsto, jež necháme pod utěrkou kynout asi 45 – 60 minut.

2

Poté jej rukama znovu propracujeme, vmačkáme jej do formy vymazané olivovým olejem, klouby prstů vytvoříme v těstu dolíčky a necháme ho opět asi hodinu kynout.

3

Mezitím na olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibulku a na plátky pokrájený česnek, přilijeme loupaná rajčata a vše prohřejeme a dochutíme solí, pepřem, sušenými či čerstvými bylinkami a třtinovým cukrem.

4

Nakonec vykynutou focacciu potřeme trochou olivového oleje a připravenou rajčatovou omáčkou.

5

Poklademe šunkou, posypeme strouhaným sýrem, sušenými bylinkami a dalšími ingrediencemi dle chuti – např. plátky cibule, na půlky pokrájenými olivami, na plátky nakrájenými rajčaty nebo jinou zeleninou apod.

6

Focacciu pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C dozlatova, což trvá asi 20 – 25 minut.

Čerstvé droždí lze nahradit sušeným.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit jablka na štrúdl | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept