Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct štědrovečerní štrúdl | recept

Kromě vánočky se na Vánoce pečou i jiné dobroty, tak třeba vánoční štola anebo štědrovečerní štrúdl. Rádi byste věděli, čím se štědrovečerní štrúdl liší od toho klasického? Přečtěte si náš recept na štědrovečerní štrúdl a vyzkoušejte.

Co je potřeba

• Listové těsto, ideálně dvě balení. Listové těsto si šikovné hospodyňky mohou vyrobit doma, ale jinak si je zcela běžně můžete zakoupit v potravinách.
• Vejce na potření
• Mouku na pysypání
• Cukr moučka

Náplň:
• 2 kila jablek
• Tuzemský rum
• Strouhanka
• Mleté lískové oříšky
• Hrst rozinek
• 2 lžičky mleté skořice
• 5 lžic moučkového cukru
• 500 gramů tvarohu
• 1 vejce
• 1 balení vanilkového cukru
• Půl balení vanilkového pudinku v prášku

1

Dříve než rozválíte těsto na tenké pláty, si nejprve nachystejte náplně. Tvaroh vymíchejte s vanilkovým cukrem, pudinkem a vajíčkem do krému. Dejte do lednice.

2

Rozinky vložte do misky a zalijte rumem.

3

Pak vezměte jablka, omyjte, oloupejte, zbavte stopek a jádřinců a nastrouhejte.

4

Umelte ořechy, které pak následně nasypejte do mísy k nastrouhaným jablkům.

5

Do směsi pak dále přidejte strouhanku, cukr, skořici, a také vymačkané rozinky.

6

Na vále – silikonové podložce či utěrce rozválejte těsto, které nejprve pokryjte vrstvou tvarohového krému a následně jablečnou náplní.

7

Když máte hotovo, tak srolujte, kraje pevně slepte a vajíčkem pomašlujte a vidličkou povrch párkrát propíchněte.

8

Záviny dejte na plech s nepřilnavým povrchem nebo pečicím papírem a pečte cca 20 minut při 180 stupních do zlatova.

9

Hotový štědrovečerní štrúdl pak vytáhněte z trouby ven, pocukrujte a nechte vychladnout. Servírujte se šlehačkou jako dezert ke kávě.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct jablečný závin | recepty
Z těchto tří receptů na jablečný závin si určitě vyberete! Jak je jedlíkům známo, jablečný závin je velmi oblíbený moučník připravovaný především na p…
Jak upéct jablečný štrúdl | recept
Jak upéct jablečný štrúdl | recept. Štrúdl neboli jablečný závin je jemný dezert z listového těsta. Příprava jablečného štrúdlu je rychlá a jednoduchá…
Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…