Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct svatební koláče z křehkého těsta | recept

Svatební koláče | recept. Receptů na svatební koláče je mnoho a každý je přesvědčený, že právě ten jeho je nejlepší. Recept, o který se s vámi chci podělit, je přínosný tím, že jej zvládne i začínající kuchařka bez zkušeností a výsledkem je vynikající cukroví. U těchto koláčků je kynuté těsto nahrazeno jemným těstem na způsob lineckého. Lépe se s ním pracuje a koláčky jsou nejen velmi chutné, ale i skvěle vypadají. Práce jde rychle od ruky a pečení není tak časově náročné jako u klasických kynutých koláčů. Z uvedeného množství připravíme přibližně 56 kusů koláčků.

Co je potřeba

350 g hladké mouky
100 g moučkového cukru
100 g másla
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
2 celá vejce
1 malá naběračka mléka
tvaroh, má, povidla
rozinky, mandle, rum

1
Do mísy prosijeme hladkou mouku společně s moučkovým cukrem a práškem do pečiva. Mouku prosíváme proto, aby se nakypřila a pečivo bylo nadýchanější. Dále přidáme pokrájené máslo, vejce, vanilkový cukr a mléko. Vše důkladně zpracujeme v hladké nelepivé těsto.
2
Když máme těsto připravené, rozválíme jej na tloušťku asi půl centimetru (po chvíli nám ještě nabyde). Použijeme buď vánoční vykrajovátko (vroubkovaný okraj je efektní) nebo nějakou likérovou skleničku. Uprostřed vykrájených koleček si vytvoříme důlek a cukrářským sáčkem s řezanou špičkou stříkáme zvolenou náplň. Ozdobíme rozinkou nebo mandlovými plátky.
3
Koláčky pečeme v předehřáté troubě při 180 °C do zrůžovění. Ještě horké je potíráme rozpuštěným máslem s trochou rumu. Ve finále je poprášíme vanilkovým cukrem, necháme vychladnout a uložíme do připravených krabic. Díky použitému těstu vydrží tyto koláčky celý týden vláčné. Přeji dobrou chuť!
Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

foto: archiv autorky (Mirka K.)

Hodnocení
Tasmánský čert (neověřeno) | So, 08/01/2015 - 07:01

kdyby se do testa nedavalo to mleko, tak neni zaotrebi prdopec...

Další zajímavé články