Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct tvarožník s rozinkami

Tvarožník s rozinkami | recept na dezert. Koláč z křehkého těsta s vyšší vrstvou tvarohové nádivky, díky které zůstane dlouho vláčný. Tak se dá popsat moučník z následujícího receptu. Do tvarohové náplně místo rozinek můžete přidat kousky nakrájeného libovolného sušeného ovoce - hodí se zejména meruňky a švestky. Tvarožník chutná nejlépe druhý den po upečení, proto ho doporučuji péct večer, aby přes noc dobře vychladl.

Co je potřeba

Těsto:

  • 100 g hladké mouky
  • 30 g moučkového cukru
  • 50 g másla nebo jiného tuku vhodného k pečení
  • 1 žloutek

Náplň:

  • 500 g tvarohu
  • 100 g krupicového cukru
  • 2 balíčky vanilkového cukru
  • šťáva a kůra z 1 citronu
  • 2 žloutky
  • 3 bílky
  • 60 g dětské krupičky
  • 2 lžíce Maizeny (Solamylu)
  • rozinky podle uvážení
1

Mouku v míse promíchejte s cukrem, přidejte plátky změklého tuku a žloutek. Vypracujte těsto, zabalte ho do folie a nechte 30 minut odpočinout v chladu.

2

Odpočinuté těsto vyválejte do kulaté nebo čtverhranné dortové formy. Boky formy vyložte papírem na pečení a těsto vymačkejte po obvodu asi 1 cm na výšku. Na několika místech těsto vidličkou propíchejte a vložte do předehřáté trouby. Zapékejte při 200 °C po dobu 10 minut.

3

náplň

Tvaroh utřete s oběma cukry a žloutky. Krupičku promíchejte se škrobovou moučkou a přidejte k utřenému tvarohu společně se šťávou a jemně strouhanou citronovou kůrou. Vše dohromady promíchejte.

4

Rozinky nechte alespoň 2 hodiny předem nabobtnat ve vodě, rumu nebo ovocné šťávě. Pak je slijte. Z bílků ušlehejte pevný sníh a zlehka i s rozinkami ho vpravte do tvarohové směsi.

5

Tvarohovou náplň rozetřete na předpečené horké těsto a vraťte do trouby. Teplotu snižte na 150 °C a dopékejte zhruba 50 minut. Po částečném vychladnutí opatrně odstraňte boky formy a nechte nejlépe do druhého dne stát. 

Rozinky nebo kousky sušeného ovoce nemusíte zapravovat do náplně. Dobře vypadají i nasypané na povrchu.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…