Co je potřeba

  • 220 g hladké mouky
  • 100 g změklého másla
  • 1 celé vejce
  • 1 polévková lžíce bílého jogurtu
  • 1 polévková lžíce rajského protlaku
  • špetka sušeného oregana
  • libovolná zelenina
  • 200 ml smetany na vaření
  • 4 celá vejce
  • 150 g strouhaného sýra
  • 50 ml mléka
  • sůl
  • mletý pepř
  • 1 polévková lžíce plnotučné hořčice
1

Připravíme si všechny suroviny potřebné na těsto. Do misky odvážíme mouku, přidáme pokrájené změklé máslo, polévkovou lžíci rajského protlaku, stejné množství bílého jogurtu, špetku soli a oregána a jedno celé vejce. Vypracujeme těsto a dáme do chladu ztuhnout.

2

Mezitím, co těsto odpočívá v chladu, připravíme náplň. Zeleninu si zvolíme podle chuti. Vhodná je paprika, rajčata, cuketa, houby, květák, brokolice a jiné druhy. Koláč obkládáme syrovou zeleninou, pouze květák a brokolici předvaříme ve slané vodě. Z rajčat doporučuji odstranit tekutý vnitřek.

3

Vychlazeným těstem vyložíme koláčovou formu. Pomůžeme si malým válečkem nebo rukama. Nezapomeňte vytvořit okraje, aby náplň nevytekla. Dno koláče propícháme vidličkou. Takto připravený korpus vložíme na 10 minut do vyhřáté trouby na 170 °C a necháme zapéct. Po zapečení korpus pomažeme polovinou hořčice a naskládáme na něj zeleninu.

4

Zeleninu skládáme tak, aby výsledek lahodil i oku, střídáme barvy. Nakonec koláč zalijeme směsí smetany, mléka, rozšlehaných vajec, zbytku hořčice a solí s pepřem. Dopečeme v troubě při teplotě 180 °C asi 45 minut. Jíme teplé i studené. Věřím, že si pochutnáte a recept zařadíte do jídelníčku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno