Co je potřeba

  • krabice
  • zralé jablko
  • zralé rajče
  • nedozrálá rajčata
1

Rajčata sklízejte pokud možno v celých vijanech nebo alespoň se stopkou. Takto sklizená rajčata budou mít po dozrání výraznější chuť i aroma, i když se samozřejmě nevyrovnají rajčatům dozrálým na sluníčku. I tak budou chutnější než prodávaná supermarketová rajčata. Odstraňte všechny poškozené plody a ponechte jen ty bez vad. I v malé prasklince se začnou množit houby a plísně, které by znehodnotily všechny plody.

2

Rajčata vyskládejte v jedné vrstvě do krabice spolu s jedním zralým a pevným rajčetem. Ještě lepší je jablko. Z jablka se uvolňuje etylén, který způsobuje dozrávání plodů. Krabici zakryjte papírem a dejte na teplé místo (třeba nahoru na kuchyňskou linku). Rajčata budou postupně dozrávat. Občas je zkontrolujte, aby se nekazila.

3

Další způsob jak nechat dozrát rajčata je zrání na celé rostlině. Když jsou plody narostlé a nezrají, omezíme zálivku, rajčata pak rychleji zčervenají. Hrozí-li mrazíky, vytrhneme celou rostlinu ze záhonu a kořeny vzhůru ji zavěsíme na tmavé bezmrazé místo, třeba půdu nebo sklep. Odstraníme všechny poškozené listy nebo ty napadené plísní. Rajčata takto dozrálá mají nejlepší chuť z těch, co nestačila uzrát na sluníčku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.615385
Average: 4.6 (13 votes)