Přejít k hlavnímu obsahu

Jak usmažit česnekové výhonky s masem a něco navíc

11. Červen 2021

Smažené česnekové výhonky s masem | recept. Konečně se na trzích objevily mladé česnekové výhonky. Když na ně náhodou narazíte, neváhejte a nakupujte. Jsou v prodeji jen velmi omezenou dobu a byla by škoda se o ně ochudit. Cena za tuto zeleninu je zatím příznivá, v budoucnosti určitě poroste (až si zákazníci zvyknou). Následující recept je inspirován kuchařským předpisem ze sešitkové kuchařky čínských jídel. Tato kuchařka vyšla někdy v 70. letech minulého století a napsala ji Číňanka, žijící v Praze.

Co je potřeba

  • 250 g vepřové kýty
  • 1 talíř pokrájených výhonků
  • 2 polévkové lžíce sojové omáčky
  • 1 kávová lžička vegety
  • špetka soli
  • olej na smažení

Na obalení masa:

  • 1 bílek
  • 1,5 kávové lžičky Solamylu

1

Česnekové výhonky jsou mladé výhonky česneku paličáku. Prodávají se ve svazcích podobně jako chřest. Tyto mladé výhonky se z rostliny vylamují, aby neodebíraly sílu rostoucímu česneku (palici). Výhonky se sklízejí mladé, nezdřevnatělé, křehké se zárodkem květenství. Výhonky obsahují stejné zdraví prospěšné látky jako česnekové stroužky, ale v menší koncentraci. Zpravidla nepůsobí potíže ani lidem nesnášejícím česnek. Výhonky se mohou používat jako náhrada fazolových lusků. Velmi dobře se zmrazují, uchovávají si původní barvu.

2

Z výhonků oddělíme část se zárodkem květenství a odložíme ji stranou, pro pozdější použití. Stonky důkladně omyjeme a pokrájíme je na drobné, stejně velké kousky. Maso z vepřové kýty nakrájíme po vláknech na kousky a obalíme v bílku se Solamylem.

3

Na rozpálený, chuťově neutrální olej nebo vepřové sádlo vložíme maso. Maso vařečkou rychle oddělujeme od sebe, aby se neslepilo. Když maso zbělí, přidáme česnekové výhonky a ihned je posolíme. Jakmile výhonky lehce zavadnou, přidáme ostatní suroviny a ještě několik minut promícháváme. Jestliže se maso připaluje. Přidáme polévkovou lžíci octa a necháme ho odpařit.

4

Správně připravené výhonky jsou křehké, poloměkké se zachovalou barvou. Podáváme s rýží. Rýže k čínským pokrmům se připravuje bez soli, nemá přehlušit chuť hlavního pokrmu.

5

Ze zbytků výhonků s květenstvím si udělejte vynikající základ do omáček, na grilování, pesto, topinky... Rozsekejte je v robotu nástavcem s noži. Na 1 kg výhonků přidejte 200 g soli a ½ l oleje. Promíchejte a napěchujte do sklenic. Horní vrstvu musí pokrývat olej. Nezavařujte, vydrží v chladu bez ztráty barvy a chuti až rok. Olej musí být chuťově neutrální – řepkový nebo slunečnicový, sůl je nejlepší mořská, ale obyčejná také poslouží.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rybu s jogurtem | recept
Jak upéct rybu s jogurtem | recept. Ryby by se měly na našem stole objevovat co nejčastěji, odborníci doporučují zařazovat ryby do jídelníčku alespoň…