Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uspořádat tiskovou konferenci

Jak uspořádat tiskovou konferenci

Chcete-li veřejnost seznámit s událostmi, které se nyní uskutečnily ve vaší společnosti, ideálním řešením je uspořádání tiskové konference pro novináře. Úspěšná tisková konference vyžaduje poměrně náročnou přípravu a dobrou organizaci. Jak uspořádat tiskovou konferenci, abyste dosáhly komunikačního cíle?

Co je potřeba

medialist místnost pro pořádání materiály pro novináře technika - mikrofon občerstvení

1

Co na tiskovou konferenci připravit V prvé řadě je třeba myslet na nosné téma a aktuálnost sdělení. Tisková konference pořádáná k události, která se odehrála už před měsícem, nemá účinek. Zástupci médií se obzvlášť v dnešní internetové době snaží své čtenáře informovat beprostředně, zpráva z tiskové konference mnohdy na internetu vyjde ještě dřív, než tisková konference skončí. Nosné téma je takové téma, o které se novináři mohou opřít, které je zajímavé a poutavé pro čtenáře a které přináší nové a důležité skutečnosti, které veřejnost ocení.

2

Jak pozvat novináře Máte-li již téma připravené, přichází organizační stránka. Zajistěte místo, které bude novinářům z různých redakcí snadno dostupné. Tisková konference na periferii Prahy nebude mít tak velký efekt (co do počtu účasti z řad novinářů), jak tisková konference pořádaná nedaleko redakce. Zvolte si cílová média, která budou mít zájem informace z vaší tiskové konference publikovat. Medialist - tedy seznam kontaktů a médií - si předem připravte. Nejlepším řešením je telefonický kontakt s redakcí, při němž požádáte o konkrétní kontakty na novináře, kterým můžete pozvánku na tiskovou konferenci zaslat. Pozvánka by měla obsahovat základní informace o termínu a čase konání akce, místě konání a tématu. Připojte kontaktní údaje na zástupce, který bude s novináři komunikovat.

3

Kdo tiskovou konferenci povede Kromě hostů, kteří budou na otázky novinářů odpovídat, musí akci někdo moderovat. Ten bude mít na starost přivítání novinářů a vhodné usměrňování konference. Moderátor musí být pohotový, komunikativní a mít vynikající vyjadřovací schopnosti. Moderátor konferenci řídí - dává prostor novinářům pro otázky a hostům prostor pro odpovědi.

4

Co by na tiskové konferenci nemělo chybět Zejména podklady, které si novináři mohou odnést do své redakce a se kterými mohou dále pracovat. V materiálech by novináři měli najít připravenou tiskovou zprávu a doplňující informace - například statistiky či grafy, ze kterých mohou zástupci médií vycházet. Při organizaci je třeba myslet i na prostor pro umístění kamer televizních štábů. K tiskové konferenci patří i drobné občerstvení pro novináře.

5

Kdy tiskovou konferenci pořádat Obvykle každý den v 9 hodin mají redakce poradu. Tiskovou konferenci proto pořádejte v 10 či 11 hodin. Později už ne. Připravujete se tak o příležitost zveřejnění vašich novinek v ranním vydání novin v den následující.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat vhodné bydlení | rady a tipy
Jak vybrat vhodné bydlení | rady a tipy
Jak vybrat vhodné bydlení | rady a tipy. Podnájem nebo vlastní bydlení? To je dilema, které řeší spousta lidí zejména v mladším a středním věku.…
Jak vytyčit pozemek a dům | rady
Jak vytyčit pozemek a dům | rady
Jak vytyčit pozemek a dům | rady. Stavební parcela by měla být změřená. Existují katastrální mapy, které mají tradici do poloviny 19. století, ovšem j…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.