Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit dýňové zelí | recept

Dýňové zelí | recept. Dušené zelí jako příloha neodmyslitelně patří k české kuchyni. Co když ale někdo nemůže, vzhledem k jeho nadýmavým účinkům, zelí konzumovat a přesto má chuť si dát vepřo knedlo zelo? Pro toho je tu tykev! Pěstují se různé odrůdy s rozličnou barvou slupky a dužniny. Každý si vybere. Pokud nezvolíte zrovna plod se sytě oranžovou dužinou, strávníci rozdíl ani nepoznají.

Co je potřeba

  • libovolný druh dýně
  • cibule
  • sádlo
  • kmín
  • sůl
  • ocet
  • syrový brambor na zahuštění
1

Dýni oloupáme, zbavíme vnitřku se semeny a nastrouháme ji na hrubém struhadle. Vymačkáme přebytečnou vodu přes síto, aby jídlo neobsahovalo moc vody.

2

Na sádle necháme zrůžovět nadrobno pokrájenou cibulku. Kdo má rád, může přihodit i trochu vepřových škvarečků.

3

K cibulce přidáme připravené nastrouhané a vymačkané nudličky dýně. Podusíme bez pokličky. Osolíme a okmínujeme, popř. přidáme ostatní koření podle svých zvyklostí. Pozor! Dýně je velmi rychle měkká.

4

Poloměkkou zeleninu zahustíme syrovým nastrouhaným bramborem a povaříme doměkka. Na závěr okyselíme octem.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Dýňové palačinky | recept. Dýně je všestranně použitelná zelenina v kuchyni. Hodí se jak na slané, tak na sladké vaření i pečení. Dýňová polévka a dýň…
Dýňové noky | recept. Dýně Hokkaido je v kuchyni všestranně upotřebitelná. Na rozdíl od větších druhů má Hokkaido i přijatelnou velikost, takže se spo…