Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit houby s masem po čínsku | recept

Houby s masem po čínsku | recept. Tento recept pochází z čínské kuchyně. Jídlo je rychlé, chutné a podle druhu použitých hub pokaždé jiné. Množství surovin uvádím orientačně, recept si přizpůsobte podle svých chutí. Platí pouze zásada, že do jídla patří stejné objemové množství hub i masa. Pokrm na fotografiích je připraven ze žampionů, letošní sezóna houbám nepřeje. Pojďme si tedy společně uvařit houby s masem po čínsku.

Co je potřeba

vepřové maso nejlépe z kýty
na obalení masa 1 celé vejce a Maizena
lesní houby
kmín, pepř, podle chuti sůl, sladká paprika (ta nemusí být)
sojová omáčka
ocet
pór nebo paprika na ozdobu
sádlo nebo jiný tuk na smažení
kousek cibule, česnek podle chuti

1
V prvním kroku si očištěné maso i očištěné houby nakrájíme na kostičky přibližně stejné velikosti. Dále si pokrájíme cibuli na proužky a česnek na plátky.
2
V misce smícháme nakrájené maso s 1 celým vejcem, připravujeme-li menší množství, použijeme jen žloutek. Posypeme Maizenou nebo škrobem na čínská jídla, kořením a důkladně promícháme.
3
Na sporáku ve vhodné nádobě rozpustíme tuk. Do vroucího tuku vložíme pokrájenou cibuli spolu s česnekem. Osmažíme dožluta a přidáme maso. Když je maso ze všech stran zatažené jako na obrázku, přidáme houby. Pokrm stále mícháme, aby se nepřipaloval. Po změknutí hub přidáme sojovou omáčku podle chuti, případně dosolíme, promícháme a přidáme lžičku octa. Ocet se přidává, aby se nám jídlo se sojovou omáčkou nepřichytilo k nádobě a také zvýrazní chuť. Po vysmahnutí octa je hotovo.
4
Hotový pokrm obsahuje málo šťávy, podává se proto většinou s chlebem. Milovníkům rýže chutná s rýží. Jídlo na talíři ozdobíme barevnou paprikou nebo pórkem, aby bylo hezké i pro oko. Přeji vám dobrou chuť.

V čínské kuchyni se na smažení používá většinou sádlo. Sádlo se i hodí k houbám. Můžete ho ale bez obav nahradit jiným tukem. Stejně tak vepřové maso se dá nahradit krůtím nebo kuřecím.

Tento pokrm není vhodné ohřívat.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Kantonská rýže | recept. Kantonská rýže je recept uvedený v Recepturách teplých pokrmů. Uvedený výčet surovin je volně upraven pro potřeby čtyřčlenné…