Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit hráškovo-bramborové pyré | recept

Hráškovo-bramborové pyré | recept. Tipů na dětská jídla není nikdy dost. Následující recept je důkazem, že pro děti je nejlepší volit jednoduché pokrmy. Hráškovo-bramborové pyré může sloužit jako příloha, ale lze jí použít i jako samostatné jídlo, třeba večeři. Výhodou je, že do bramborové kaše, kterou děti zbožňují, snadno schováte i zeleninu. Ani výrazně zelená barva by neměla vadit, hrášek se u dětských strávníků těší většinou oblibě. Pokud děti navíc pustíte k tomu, aby vám s přípravou pomohly, tak se budou na jídlo o to více těšit. Vyzkoušejte jednoduchý recept na hráškovo-bramborové pyré, pokrm je hotový za chvíli a pochutnají si určitě i dospělí.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 100 g hrášku
  • 2 brambory
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • trochu slunečnicového oleje
  • 2 lžičky másla
  • 1-2 lžíce mléka
  • sůl a pepř na dochucení
1

V prvním kroku si odrhneme brambory a zbavíme je slupky. Nakrájíme je na menší kostky. Ty vhodíme do hlubšího hrnce, budeme v něm pak pokrm mixovat, volte tedy nádobu tak, aby vám z ní všechno nelítalo ven. Brambory zalijeme vodou, vložíme na sporák, přiklopíme pokličkou a přivedeme k varu. Hrášek si odvážíme, patřičné množství nasypeme do sítka či cedníku a propláchneme vlažnou vodou, to v případě že pracujeme s mraženým hráškem. Čerstvý postačí vyloupat z lusků a propláchnout.

2

Než se dovaří brambory, oloupeme si cibuli i česnek. Oboje nasekáme na drobno. V pánvi nebo v menším rendlíku rozehřejeme olej a cibuli i česnek na něm opečeme. Jakmile začne oboje zlátnout, stáhneme plamen na minimum a necháme dojít. U elektrických sporáků můžeme vypnout úplně, plotýnka je dostatečně rozehřátá a cibuli i česnek na ní krásně dojdou.

3

Když jsou brambory téměř hotové, přisypeme k nim do hrnce hrášek, aby se prohřál. Poté slijeme vodu. Máslo a mléko si rozpustíme a vlijeme do hrnce. Množství mléka volíme podle moučnatosti brambor. Do hrnce přidáme i opečený česnek a cibuli a vše rozmixujeme na hladkou kaši. Nakonec ještě dochutíme solí a pepřem podle chuti. Podáváme samotné nebo s pečivem či jako přílohu k masu.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit lepenici
Jak uvařit lepenici | recept na šťouchané brambory se zelím. Lepenice aneb šťouchané brambory s kysaným zelím. Pokrm, který ocenily jak generace…
Jak na zeleninové placky | recept
Zeleninové placky | recept. Máte rádi bramborák, ale bývá vám po něm těžko? Vyzkoušejte následující recept na zeleninové placky. Základ je podobný jak…