Co je potřeba

40 minut času

1

Na 4 porce polévky kulajdy si přichystejte 1 kg brambor, 200 g čerstvých hub, 80 g cibule, 60 g másla nebo rostlinného tuku, 40 g polohrubé mouky, 2 slepičí vejce, 2 dl kysané smetany, kopr a na dochucení kulajdy nezapomeňte na bobkový list, kmín, pepř a sůl.

2

Čím recept na kulajdu začíná? Brambory očistěte a zbavte slupek. Nakrájejte na větší kostičky a uvařte je v hrnci s vodou, přidejte sůl, kmín a bobkový list.

3

Mezitím si připravíme pánev, rozpustíme část másla a na něm zpěníme cibuli, kterou jsme si nakrájeli nadrobno. Nakrájejte čerstvé houby a vhoďte je do pánve se zpěněnou cibulkou. Osolte, opepřete, přidejte kmín a směs na kulajdu poduste.

4

Nyní si připravíme světlou jíšku. Jak na to? Vezmeme zbylé máslo, mouku, zalijeme vodou a povaříme. Vejce uvařená natvrdo zbavíme skořápek a posekáme.

5

Slepičí vejce, brambory a houby smícháme, do kulajdy přilijeme kysanou smetanu, která polévku zjemní. Dochutíme solí, případně okyselíme podle chuti a kulajdu ještě necháme projít varem.

6

Nakonec do již uvařené kulajdy přidáme kopr. Výtečná polévka je hotová, kulajdu můžete podávat. Pro dozdobení můžete na talíř doprostřed polévky položit překrojené natvrdo uvařené vejce a lžičku zakysané smetany. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.75
Average: 2.8 (8 votes)