Co je potřeba

Na masové koule:

  • 500 g mletého hovězího masa
  • 2 celá vejce
  • hrst strouhanky
  • mletý černý pepř
  • sůl

Na omáčku:

  • 800 g rajčat
  • 1 cibule
  • kousek mrkve
  • kousek petržele
  • vývar nebo voda
  • mouka na zahuštění
  • lžička cukru
  • 50 g oleje
  • 5 hřebíčků
  • 5 kuliček nového koření
  • malý kousek bobkového listu
  • 5 kuliček pepře
1

Mleté hovězí maso osolíme, opepříme, rozklepneme k němu 2 vejce a zasypeme hrstí strouhanky. Vše dohromady důkladně promícháme, aby se hmota spojila.

2

Navlhčenýma rukama tvarujeme koule nebo válečky libovolné velikosti. Vyvarujte se ale příliš malých, velké na talíři vypadají lépe.

3

Na malém množství oleje zpěníme pokrájenou cibuli a nastrouhanou kořenovou zeleninu. Jakmile lehce zežloutne, přidáme masové koule a opečeme je ze všech stran. Pak zeleninu zaprášíme lžící mouky a vložíme čerstvá rajčata překrájená na menší kousky.

4

Osladíme lžičkou cukru, abychom srazili kyselost rajčat. Osolíme a okořeníme hřebíčkem, celým pepřem, novým kořením a bobkovým listem. Místo čerstvých rajčat je možné přidat plechovku konzervovaných. V zimním období je to výhodnější, nejen kvůli nižší ceně, ale omáčka z rajčat v plechu bude chutnější. Přidáme vývar (vodu) a vaříme (rajčata se musí rozvařit).

5

Před dokončením jednu masovou kouli přepůlíme, abychom zjistili, zda-li je uvařená. Pokud ano, děrovanou naběračkou je vybereme z omáčky a odložíme stranou. Omáčku rozmixujeme ponorným mixérem a procedíme přes síto. Mixování můžeme vynechat a omáčku propasírovat. Výsledek bude téměř totožný, mixovaná je o něco málo jemnější. Před použitím mixéru nezapomeňte odstranit koření. Do omáčky vrátíme maso, případně dochutíme a můžeme podávat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.714285
Average: 4.7 (7 votes)