Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit povidlové bramborové knedlíky

Plněné bramborové knedlíky nemusejí být jen se slanou náplní, velmi dobře chutnají i nasladko, a to nejenom oblíbené švestkové. Zkoušela jsem je, na radu kamarádky, plnit švestkovými povidly. Je s nimi trochu více práce při balení. Je důležité dobře je uzavřít, aby povidla při vaření nevytekla. Protože vařím jídla bez cukru, plnila jsem knedlíky domácími neslazenými povidly a po uvaření jsem je omastila máslem a obalila kakaem. Nevypadají zrovna reprezentativně, ale chutnají skvěle! 

Co je potřeba

  • 900 g vařených studených brambor
  • 40 g másla
  • trochu soli
  • 2 vejce
  • 240 g polohrubé mouky
  • povidla na plnění
  • máslo na pomaštění
  • kakao na posyp
1

Brambory (nejlépe uvařené den předem) nastrouhejte na jemném struhadle. V misce je promíchejte se solí a moukou. Pak přidejte do důlku uprostřed celá vejce a rozpuštěné vlažné máslo. Vypracujte nelepivé těsto.

2

Z těsta vytvarujte válec a ten nakrájejte na kousky. Z každého kousku rukou nebo malým válečkem utvořte placičku, do středu vložte lžíci povidel a knedlík zakulaťte.

3

Knedlíky vařte v širokém kastrolu s dostatkem vody, knedlíky musejí ve vodě volně plavat. Vodu dejte ohřát hned na počátku přípravy. Bramborové těsto se musí rychle zpracovat, delším stáním řídne. Knedlíky hned po zabalení naházejte do vroucí vody, opatrně zamíchejte a vařte asi 10 minut pod pokličkou. Uvařené knedlíky sceďte.

4

Hotové okapané knedlíky promíchejte s kouskem másla a rozdělte na talíře. Posypat se mohou kakaem, opraženými oříšky nebo strouhaným tvrdým tvarohem s cukrem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na rebarborový cheesecake
Jak připravit domácí prejt
Jak uvařit paellu s chorizem