Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit příjemně pikantní kořeněné kari z černé čočky | recept na výborné kari

Jak uvařit příjemně pikantní kořeněné kari z černé čočky | recept na výborné kari. Kari, a především to z luštěnin, je často vnímáno jako pokrm ostré chuti, neurčitého vzhledu, z nespecifických surovin. Zavedený mýtus je ale dokonale vyvrácen právě tímto kari z čočky Beluga. Ta se při vaření nerozvaří a z kari tak nevznikne nevzhledná kaše. Potěcha oka je tedy zajištěna a potěšeny budou i chuťové pohárky, které nebudou sežehnuty extrémní pálivostí, ale mile překvapeny příjemně pikantní, krémovou chutí.

Co je potřeba

Uvedené množství vystačí na 2 porce

  • 125 g černé čočky Beluga
  • 1 plechovka drcených rajčat
  • 0,5 l zeleninového vývaru
  • 150 ml kokosového mléka na zjemnění
  • 1 lžíce oleje
  • 1 větší červená cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 2-3 cm čerstvého zázvoru
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 2 lžičky mletého římského kmínu (lze i 1 lžička mletého a 1 lžička celého)
  • 1 lžička kurkumy
  • 1 lžička mletého koriandru
  • 2 lžičky Garam Masaly
1

Ve větším hrnci na oleji dozlatova orestujte nadrobno nakrájenou červenou cibuli.

2

Přisypte třtinový cukr a nechejte zkaramelizovat.

3

Do zkaramelizované cibule přidejte veškeré koření. Tedy římský kmín, kurkumu, mletý koriandr a Garam Masalu. Rovněž přidejte prolisované stroužky česneku a najemno nastrouhaný zázvor. Směs nechejte rozvonět.

4

Nyní přisypte černou čočku, kterou jen párkrát promíchejte se základem v hrnci.

5

Přilijte drcená rajčata z plechovky a prohřejte.

6

Zalijte vývarem a vařte na mírném ohni doměkka, přibližně 40 minut. Občas promíchejte. V případě, že by se tekutina příliš vyvařila a čočka by ještě nebyla měkká, přilijte další vývar či vodu a dále duste.

7

Na závěr zjemněte kokosovým mlékem a lehce pár minut společně prohřejte. Případně dochuťte solí či pepřem.

8

Báječně vonící i vypadající kari servírujte s jasmínovou rýží, bulgurem či kuskusem. Ovšem nejvíce se mi jako příloha osvědčila čerstvá bageta či rozpečený toast. Ideální je na talíři kari dozdobit čerstvým koriandrem.

  • Pro zdatnější jedince s vytrénovanými chuťovými pohárky je tip nasnadě. Pořádné grády dodá kari červená kari pasta, jakákoliv čili omáčka či přímo nakrájená čili paprička.
  • Ba naopak, pokud máte raději ještě jemnější záležitosti, na úplný závěr, až po prohřátí s kokosovým mlékem, do kari vmíchejte Vám odpovídající množství smetanového žervé.
Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články