Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit rajčatovou polévku s čočkou

Jak uvařit rajčatovou polévku s čočkou | recept na rajčatovo-čočkovou polévku. Rajčatová polévka s čočkou? Nebo čočková polévka s rajčaty? Jak je Vám libo. A libo Vám zaručeně bude, jen co vyzkoušíte tuto polévku plnou chutí. Velice jednoduše a rychle zkombinujete chuť nakládaných rajčat, brambor, mrkve a čočky, zdokonalíte česnekem a listy špenátu a pak sami rozhodnete, zda se přikloníte k variantě rajčatové polévky s čočkou či čočkové polévky s rajčaty.

Co je potřeba

  • 2 cibule
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 400 g mrkve
  • 300 g brambor
  • 1 plechovka loupaných nakládaných rajčat
  • ¾ – 1 l zeleninového vývaru
  • 1 plechovka sterilované čočky (hnědé)
  • 2 stroužky česneku
  • 1 hrst nasekaných špenátových listů
  • sůl, pepř
1

Nejprve si připravte zeleninu. Cibuli nakrájejte najemno, mrkev na kostičky, stejně tak brambory.

2

V hrnci na rozpáleném oleji zpěňte cibuli a přidejte nakrájenou mrkev s bramborami.

3

Pár minut vše dohromady restujte, poté přidejte nakládaná rajčata a ¾ litru zeleninového vývaru. Zbytek vývaru dolévejte dle potřeby, respektive hustoty polévky. Vařte přibližně 30 minut, dokud zelenina nezměkne. Pak polévku rozmixujte.

4

Přidejte scezenou čočku, posekané listy špenátu a prolisovaný česnek. Dochuťte solí a pepřem.

5

Polévku podávejte například ozdobenou listy špenátu a posypanou pár zrníčky čočky.

Do polévky můžete použít i mražený listový špenát, jako já. Na talíři nepoznáte rozdíl.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit krémovou čočkovou polévku
Jak uvařit krémovou čočkovou polévku | recept na čočkový krém. Což o to, horká polévka zahřeje jakákoliv, ale tato polévka z červené čočky zahřej…
Jak na italské panini | recept
Italské panini | recept. Křupavá bageta s mozzarelou, rajčátky a bazalkou, to je klasický sendvič pocházející z Itálie. Tento velmi oblíbený pokrm je…