Co je potřeba

  • špagety
  • 100 g strouhaných vlašských ořechů
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • sůl
  • pepř
  • jarní cibulka
  • kousek másla
1

Ořechy pokrájíme na malé kousky nebo nastrouháme v kuchyňském robotu. Opražíme je na suché pánvi dorůžova.

2

Jakmile ořechy začnou růžovět a intenzivně vonět, přidáme k nim smetanu, pepř a podle chuti sůl. Necháme přejít varem a odstavíme. Po sejmutí nádoby s omáčkou z horké plotýnky, vmícháme do směsi pokrájenou jarní cibulku. Část zelené natě si necháme na ozdobu hotového jídla na talíři.

3

Špagety uvaříme v osolené vodě běžným způsobem. Těstoviny vaříme na skus, tzn. že uprostřed špagety zůstane bílá tečka. Těstoviny vařené al dente jsou lehčeji stravitelné, než těstoviny příliš měkké. Vařené špagety procedíme, neproplachujeme a vmícháme do nich kousek másla. Těstoviny se neproplachují, protože bychom je zbavili škrobu z jejich povrchu. Škrob způsobí to, že omáčka špagety pěkně obalí a drží na nich. Špagety promícháme s vařenou omáčkou a ozdobíme feferonkou a pokrájenou cibulovou natí.

Tipy

Variaci tohoto receptu připravíte záměnou vlašských ořechů za buráky a jarní cibulky za pór. Postup stejný, chuť jiná a také výborná.

Varování

Vlašské ořechy jsou silný alergen, pozor při podávání malým dětem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno