Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ve stylu mistra Babici připravit hezky česky bramborové noky | recept

Jak ve stylu mistra Babici připravit hezky česky bramborové noky | recept. Když nemáte parmazán, dejte tam nivu, když nemáte pancettu, dejte tam párek a místo šalotky přidejte pórek. I s touto hezky českou kombinací připravíte pokrm, který sice není pro noky typicky italský, ale za to neskutečně rychlý, jednoduchý, a především velice chutný.

Co je potřeba

  • 400 g hotových noků
  • 200 g párků
  • ½ většího pórku
  • 200 g nivy
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 3 lžíce oleje
  • sůl a pepř k dochucení
1

Ve větší pánvi na rozpáleném oleji zprudka orestujte na kolečka či půlkolečka nakrájené párky.

2

Jakmile se lehounce osmahnou, přisypte k nim nadrobno nakrájený pórek, který nechejte za občasného promíchání zavadnout.

3

Nyní do pánve přidejte noky a přibližně 3 minuty opékejte.

Noky lze nahradit i bramborovými šiškami, které překrojíte napůl, aby nokům velikostně odpovídaly.

4

Poté do pánve rozdrobte nivu a nechejte ji na mírném ohni rozpustit.

5

Na závěr zalijte smetanou, dle chuti osolte a opepřete a pár minut prohřívejte, aby se ze sýru a smetany vytvořila omáčka.  

Podávejte posypané pórkem či petrželkou, dle chuti ještě dalším sýrem.

  • Takto připravené noky můžete dál ve stylu mistra Babici upravovat a obměňovat. Tudíž, když nemáte pórek, dejte tam zelenou cibulku, když nemáte párek, dejte tam šunku a výraznou nivu můžete nahradit aromatickým ementálem.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články