Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat autobaterii

25. Leden 2019

Jak vybrat autobaterii | rady a tipy. Levnou autobaterii, nebo dokonce autobaterii tu nejlevnější? Bez kvalitní autobaterie máte vozidlo pouze na okrasu. Tento akumulátor představuje důležitou součást automobilu, díky němuž dodává autu elektrickou energii v době, kdy nemá zapnutý motor. Bez autobaterie byste však vůbec nenastartovali. Mít autobaterii je tedy nezbytnost, ale jak už tomu tak v dnešní době bývá, je z čeho vybírat.

Co je potřeba

  • Znát rozměry prostoru, kde máte umístěnou autobaterii
  • Vědět kolik elektrospotřebičů automobil má
  • Vědět, jaký typ baterie chceme
1

Autobaterii vyberte podle typu auta, a dále podle toho, jakou chcete, aby měla autobaterie kapacitu, napětí, velikost, údržbu, polaritu a materiál desek.

2

Autobaterii vybírejte v prvé řadě s ohledem na to, jakou kapacitu potřebujete. Ta je určena v Ampérhodinách a představuje, jakou má baterie výdrž. U většiny benzínových vozidel si vystačíte s baterií s kapacitou okolo 63 Ah. V případě, že máte dieslový motor, pak potřebujete mít kapacitu autobaterie minimálně 70 Ah.

3

Autobaterii nakupujte i podle jejího napětí. Starší vozidla si vystačí s 6 V, ty novější automobily potřebují autobaterií s 12 V.

4

Materiál startovacích destiček je rovněž velice důležitý, ovlivňuje životnost baterie i její vlastnosti. Pokud chcete doopravdy to nejlepší, vybírejte si moderní desky z hybridní konstrukce (rozhodně se vyhněte těm klasickým s příměsí antimonu).

5

Před koupí autobaterie se proto pořádně podívejte, kde polaritu ve vozidle máte. Většina aut má polaritu na pravé straně, ale mnoho asijských aut má polaritu nalevo. Podle toho, kde máte polaritu, následně vybírejte autobaterii.

6

Touha po velké kapacitě autobaterie je pěkná, ale pamatujte, že na větší kapacitu baterie se váže i její větší velikost. Proto dříve, než si koupíte autobaterii s větší kapacitou, se přesvědčte, zda máte ve svém vozidle pro ni dostatečné místo.

7

Jakou chcete baterii do auta? Takovou, kterou budete muset hlídat a udržovat anebo bezúdržbovou? Pokud nemáte čas a chuť sledovat hladinu elektrolytu a dolévat destilovanou vodu, zvolte si raději bezúdržbovou autobaterii.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyměnit autobaterii
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat zimní pneumatiky
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat kameru do auta
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat skútr
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat autorádio