Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat kuchyňskou váhu

V žádné správné kuchyni nesmí chybět kuchyňská váha. Pouze s pomocí váhy můžeme správně odměřit ingredience potřebné k vytváření různých pokrmů. Stejně tak jako u ostatních výrobků, tak i u vah není lehké vybrat tu správnou. Výběr máme z mnoha druhů od mnoha výrobců. Jak tedy správně vybereme kuchyňskou váhu?

1

Mechanická nebo digitální kuchyňské váhy Co se týče ukazování samotné váhy, tak se na trhu nacházejí mechanické a digitální váhy. Pro náročnější práci si vybírejte digitální váhy, mají vždy displej s číslicemi, který nám rychle ukáže nejen skutečnu váhu, ale můžeme si na něm nastavit i jiné funkce. K dispozici jsou i váhy s podsvíceným displejem a váhy s velkým displejem. Jedinou výhodou mechanických vah je to, že ke své funkci nepotřebují baterie ani zdroj.

2

Stolní, závěsné a velké kuchyňské váhy Pro běžné vaření si zvolte vždy stolní váhy, které jsou velmi praktické. Jestliže často cestujete, tak jsou vhodné i závěsné váhy, za které se zavěsí vážená věc, pro běžnou práci v kuchyni jsou ale nepraktické. Velké váhy již nepatří na stůl, ale na zem a používají se pouze v případě velkých restaurací, kde je potřeba vážit suroviny v kilogramech.

3

Nerezové a plastové kuchyňské váhy Dávejte přednost váhám z nerezu, jsou mnohem snadnější na údržbu, přischlé suroviny se vždy jednoduše omyjí.

4

Váhy s vážící miskou Ideální jsou váhy, které již obsahují misku na vážení. Misku lze kdykoliv sundat, je vhodná pro vážení sypkých a tekutých přísad.

5

Nutriční váhy Jedná se o funkci, kterou disponují kvalitní digitální váhy. Uživatel si může jednoduše zvolit přísady a podle nich si vypočítávat nutriční hodnoty jídel. Takové váhy mají často i paměť na uložení jídel nebo surovin.

6

Velikost a tvar kuchyňských vah Tvar si vybírejte podle individuálních potřeb. Z hlediska praktičnosti a snadnému uložení jsou populární ploché váhy.

7

Maximální hmotnost Většina vah je rozdělena do maximální váhy 0.5, 1, 2, 5 nebo 10 kg. Jestliže u běžného vaření nepracujete s vyššími hodnotami, tak si zbytečně nekupujte větší váhy. Jsou dražší, těžší a zbytečně hůře by se vám s nimi pracovalo.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čistit ekokůži
Jak si vyrobit gel na praní
Jak vyrobit svíčku ze zbytků vosku
Jak vybělit zašlé záclony
Jak vybrat osobní váhu